וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדות ההתנגדות: "נפסיק זמנית הירי על ישראל"

ניר יהב

22.8.2011 / 12:40

אנשי הזרוע הצבאית של הארגון שנטל אחריות על הפיגועים בדרום, כינסו מסיבת עיתונאים בה הודיעו כי יחדלו זמנית מירי הרקטות, אם ישראל תפסיק את התקפותיה ברצועה

לאחר שאתמול הבהירה כי לא תסכים לרגיעה עם ישראל, כינסה היום (שני) הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית מסיבת עיתונאים בעזה שבה הודיעה כי היא מוכנה להפסיק "באופן זמני" את ירי הרקטות לעבר ישראל. בהודעת הזרוע הצבאית – חטיבות סלאח א-דין – נאמר עוד כי הוועדות יפסיקו את הירי בתנאי שישראל תפסיק את התקפותיה ברצועת עזה.

דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, אבו עטאיא, אמר במסיבת העיתונאים שקיים בעזה כי ההחלטה להפסיק זמנית את ירי הרקטות לעבר ישראל "עולה בקנה אחד עם האינטרס של העם הפלסטיני". אבו עטאיא הבהיר כי מדובר בהפסקה "זמנית" של הירי והבהיר: "אין מקום לדבר על רגיעה עם רוצחיהם של נשים, ילדים ומפקדי העם הפלסטיני". עוד איים כי ארגונו מוכן "ללמד לקח" את ישראל על "הפשעים שהיא מבצעת".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"
"בכירי חמאס מתחבאים מחשש שישראל תחסל אותם"
פרס באשדוד: "תגובתנו לירי צריכה להיות מידתית"

ארגון ועדות ההתנגדות העממית, העומד מאחורי הפיגוע המשולב ליד אילת, אמר אתמול כי לא יסכים לרגיעה עם ישראל. דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו מוג'אהד, הסביר: "עמדתנו ברורה. אין לנו שום קשר לרגיעה עם האויב הציוני. ישראל היא זו שהתחילה בהסלמה ובחיסול מנהיגינו ועליה לשאת בתוצאות למעשים שלה. איננו יכולים לקבל רגיעה בזמן שהמטוסים הישראלים ממשיכים להפגיז בעזה. הרגיעה הזאת מקוללת ואיננו יכולים להסכים לה".

בניגוד לעמדתו של הארגון, הודיע אתמול חמאס על הפסקת אש עם ישראל, הבטחה בה לא עמד. כ-16 רקטות נורו לעבר ישראל במהלך 12 השעות האחרונות. הרקטות נפלו ברובן בשטחים פתוחים וחלקן אף יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". רקטה אחת פגעה במבנה ריק וגרמה לו נזק.

בתגובה להמשך הירי על הדרום במהלך הלילה קבע הבוקר הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל כי "הפסקת האש שהחמאס הצהיר עליה היא חד צדדית". השרים קיבלו סקירה ממנה עלה כי לישראל לא היתה נגיעה בדבר והיא לא קיימה משא ומתן עם חמאס על הפסקת אש. "אנחנו עוקבים אחרי ההצהרה שלהם וישראל תפגע במי שינסה לפגוע בה, ובכלל זה גם הכלל הקובע שחוליות שייצפו מכוונות משוגרים – ייפגעו", החליטו ראש הממשלה ושרי הקבינט.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully