וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לחופה: נשואים חיים יותר מרווקים

אם תמהרו אולי תספיקו למצוא כלה עד לתום עונת החתונות הנוכחית: מחקר אמריקאי חדש קבע כי לרווקים יש סיכוי גבוה יותר למות צעירים מאשר לחבריהם הנשואים

בני אדם מסויימים חושבים כי חיי הרווקות הם מלאי הנאות וחופש, אך מסתבר שלתפיסות אלה יש "תופעות לוואי" שלא ניתן להתעלם מהן. מחקר חדש חשף כי אנשים שלא חיים בזוגיות יכולים לסבול מבעיות בריאותיות חמורות, ועשויים למות שנים רבות לפני חבריהם הנשואים, כך דיווח אתמול (ראשון) העיתון "International Business Times" .

על פי המחקר, שפורסם בביטאון האמריקאי לחקר מחלות, הסיכון של גבר רווק למות גבוה ב-32% מאותו סיכון בנוגע לגבר נשוי. עוד העלה המחקר, כי לאישה רווקה יש סיכון למות הגבוה ב-23% מאשר לאישה נשואה.

כדי להפוך את הנתונים ההלו לפשוטים יותר - ב"תסריט הגרוע ביותר", גברים רווקים עלולים למות בין 8 ל-17 שנים מוקדם יותר מחבריהם הנשואים, בעוד נשים רווקות עלולות למות בין 7 ל-15 שנים מוקדם יותר מחברותיהן הנשואות.

קייט מידלטון והנסיך וויליאם בחתונתם, 29 אפריל 2011. GettyImages
לא תהיו וויליאם וקייט, אבל אולי תמנעו מוות מוקדם מדי. חתונתם של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון/GettyImages

חוקרים מאוניברסיטת לואיסוויל בקנטאקי שבארצות הברית ניתחו 90 מחקרים מוקדמים יותר שבוצעו בנושא במהלך 60 השנים האחרונות. החוקרים סיפרו כי המחקרים כללו כ-500 מיליון בני אדם, והוסיפו כי גרושים, גרושות, אלמנים ואלמנות לא נחשבו במחקרים בתור רווקים.

הדו"חות הראו "עד כמה גרוע מסתדרים הרווקים", סיפר דיוויד רולפס, עוזר הפרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטה שביצעה את המחקר. רולפס הוסיף כי זוגות נשואים הם לרוב בעלי רשת תמיכה חזקה יותר מסביבם, בעוד לרווקים, גם אם יש להם הורים, משפחה וחברים, יש תמיכה סוציאלית נמוכה יותר "כברירת מחדל".

אך יחד עם זאת, לכל בני האדם ששורדים חיי "רווקות נעורים", הסיכון למות עולה באופן דרמטי במהלך שלבי חייהם המאוחרים יותר. במחקר נמצא כי הסיכון לרווקים בין הגילאים 30 ל-39 למות, הוא ב-128% גבוה יותר מאשר לנשואים באותו הגיל. אך לעומת זאת, הסיכון של רווקים בני 70 למות היה גבוה ב-16% בלבד מבני גילם הנשואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully