וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך מרזל ישתתף בכנס מחאה חברתית - טיבי לא

פנחס וולף

22.8.2011 / 4:40

שני האישים הוזמנו לכנס המקדם את רעיון חקיקתו של חוק יסוד חברתי, אך בעוד מרזל השיב בחיוב, ח"כ טיבי סירב להגיע. האם מדובר בהחרמה? לשכתו: "ח"כ טיבי לא מופיע יחד עם מרזל"

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לא יופיע בכנס מחאה שייערך הערב (שני) בתל אביב, בניסיון ליזום הצעת חוק יסוד שיעגן בתוכו זכויות חברתיות. אי הופעתו של חבר הכנסת טיבי קשורה ככל הנראה לעובדה שלאירוע צפוי להגיע פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל.

עוד בנושא המחאה החברתית:
פילוג בגרעין רוטשילד: "יגאל רמב"ם לא שותף יותר"
6,000 מפגינים בצעדת המחאה השקטה בתל אביב
פעילי ימין הפגינו: "נחשוף את השקר של המחאה"
זעם במגזר הערבי: אין לנו נציג בוועדת טרכטנברג

לוואלה! חדשות נודע כי מארגן הכנס, עו"ד ברק כהן, הזמין את השניים יחד עם אישים נוספים, על מנת שכל אחד יציג בתורו את פתרונותיו ורעיונותיו בנושא המצב החברתי. אלא שבעוד מרזל קיבל את ההזמנה, למרות שידע כי יריבו הפוליטי מוזמן, טיבי עצמו החליט שלא להופיע באירוע. מלשכתו נמסר: "דחינו את ההזמנה לכנס. חבר הכנסת טיבי לא מופיע יחד עם מרזל".

"טיבי לא מגיע כי הוא נמצא בעמאן"

"הוזמנתי לכנס", סיפר מרזל לוואלה! חדשות. "הנושא יקר מאוד ללבי ואני עוסק בו כל השנה. כדי להילחם בעוני ובמצוקה אני מוכן ללכת לכל כנס שיזמינו אותי. ישראל צריכה להתחשב בעניים ולדאוג שלא יהיו עניים. מטריד אותי שיש עניים שאין להם מה לאכול ואיפה לישון. הכרתי את מארגן הכנס במחאה ברוטשילד והבנתי שהעניין בוער בקרבו ולא פוליטיקה זרה. הוא הזמין אותי, ומלבדי הזמינו הרבה אנשים, כולל טיבי. אני יודע להסתדר איתו: במאהל ברוטשילד יש גם אנשים יותר גרועים מטיבי".

מארגן הכנס, עו"ד ברק כהן אמר בתגובה: "אני פעיל מיומו הראשון של המאבק. לקחתי יוזמה ואחרי שלמדתי להכיר את כל מגוון הדעות והאנשים, מצאתי שיש מכנה משותף מקצה לקצה, וחיפשתי אותו, כי מכנה משותף רחב ככל שניתן הוא הדבר היחיד שיאפשר לחוקק חוק יסוד של זכויות היסוד, שיגביל את השלטון מפני פגיעה בהן. אלה רעיונות שראוי להנציח אותם בדין, בחוקי יסוד.

"חשבתי שנכון להזמין שני סמלים שמשקפים את שני הקצוות, לשמוע את דעתם לגבי היוזמה", סיפר כהן על הרעיון לזמן את טיבי ומרזל במקביל, "מרזל יגיע לכנס והאמת שלו בקשר לזכויות החברתיות היא לא שנויה במחלוקת. אפשר להתווכח על היתר, אך בעניין הזה יש הסכמה לתוכן הדברים גם מהקצה הימני ביותר. אותו הדבר גם מהצד של ד"ר אחמד טיבי, שגם הוא לא חולק על תוכן הדברים. שמעתי ממנו שהוא נוסע לעמאן וחוזר רק בעוד יומיים וזאת הסיבה שהוא לא יגיע לכנס, ולא בגלל מרזל. אני בטוח שכשישוב לישראל הוא יביע את תמיכתו לרעיון של חוק היסוד. בשבילי, מלחמה על זכויות אדם זה לא עניין פוליטי".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully