וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל" יירטה 2 רקטות גראד סמוך לאשקלון

למרות הדיווחים על הפסקת אש החל מהשעה 21:00 אמש, מספר רקטות ופצמ"רים שוגרו לעבר ישראל מרצועת עזה. שתי רקטות התפוצצו הלילה בשדרות ובמועצה האזורית אשכול, ללא נפגעים או נזק

סוללת "כיפת ברזל" המוצבת ליד אשקלון הצליחה ליירט הלילה (שני) רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה. זאת בנוסף ליירוט מוצלח של רקטה נוספת שיורטה אמש לעבר שטח מיושב בעיר. במקביל התפוצצו הלילה שתי רקטות קסאם בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ובשדרות. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

עוד על הסלמה בדרום:
צה"ל: "פצצות זרחן שוגרו לעבר ישראל מעזה"
ועדות ההתנגדות: "לא נסכים לרגיעה עם ישראל"
חמאס: "אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה"

מספר רקטות נוספות שנורו אמש לעבר אשקלון התפוצצו בשטחים פתוחים, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. זמן קצר קודם לכן נפלו שתי פצצות מרגמה במועצה האזורית אשכול, גם הן לא גרמן לנפגעים או לנזק. פצצת מרגמה שלישית שנורתה משכונת שג'עיה ברצועת עזה, נחתה בתוך שטח הרצועה. כל הנפילות התרחשו לאחר השעה 21:00 (שעון ישראל), בה דווח כי תיכנס לתוקפה הפסקת אש בין ישראל לארגוני הטרור הפלסטינים.

גורמים פלסטינים המוגדרים "מהימנים", אמרו מוקדם יותר לאתר של חמאס כי הושג הסכם עקרוני להפסקת אש. "במסגרת ההבנות, ישראל תפסיק את מתקפותיה על הרצועה", אמרו הגורמים. עוד צויין כי הפסקת האש תצליח אם ישראל תמלא אחר ההסכם. על אף טענת הגורמים כי כל הפלגים הפלסטינים ימלאו אחר ההסכם, הבהירו כי הם שומרים על זכותם להגיב על "פשעי ישראל".

לעומת זאת, ארגון ועדות ההתנגדות העממית, העומד מאחורי הפיגוע המשולב ליד אילת, הודיע כי לא יסכים לרגיעה עם ישראל. דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו מוג'הד, אמר כי "עמדתנו ברורה. אין לנו שום קשר לרגיעה עם האויב הציוני. ישראל היא זו שהתחילה בהסלמה ובחיסול מנהיגינו ועליה לשאת בתוצאות למעשים שלה. איננו יכולים לקבל רגיעה בזמן שהמטוסים הישראלים ממשיכים להפגיז בעזה. הרגיעה הזאת מקוללת ואיננו יכולים להסכים לה".

מערכת כיפת ברזל בבאר שבע. אלברטו דנקברג
ממשיכה ליירט רקטות בהצלחה. כיפת ברזל/אלברטו דנקברג

בשעות הערב התפוצצה רקטה נוספת בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, ורקטה אחרת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, שתיהן לא גרמו לנפגעים או לנזק.

בשעות אחר הצהריים תקף חיל האוויר תחנת משטרה של חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות דיווחו על פגיעה מוצלחת במטרה. מקורות פלסטינים דיווחו כי שבעה בני אדם נפצעו כתוצאה מהתקיפה, וכי צה"ל תקף גם במספר מוקדים נוספים במרכז הרצועה ובחן יונס שבדרומה. מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי ילד בן 12 נפצע באורח קשה כתוצאה מתקיפת חיל האוויר באזור צפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הותקפה חוליית משגרי רקטות לעבר ישראל בבית לאהיא וכי זוהו פגיעות במטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully