וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "פצצות זרחן שוגרו לעבר ישראל מעזה"

פצמ"רים שנורו לעבר ישראל נחתו בשטחים פתוחים וזוהו על ידי חבלנים כפצצות זרחן, נשלחו לבדיקה שאישרה: מדובר בפצצות האסורות על פי אמנת ז'נבה. "זו הפעם השלישית מאז עופרת יצוקה"

כוחות צה"ל איתרו אתמול פצצות זרחן ששוגרו מדרום רצועת עזה לעבר קיבוץ כרם שלום ונפלו בשטח פתוח, כך סיפרו הערב (ראשון) גורמים ביטחוניים לוואלה! חדשות. הפצצות, שלא התפוצצו, נאספו על ידי חבלנים שזיהו אותן כפצצות מרגמה בעל ראש זרחני האסורות על פי אמנת ז'נבה.

פצמ"ר המכיל זרחן אשר הפלסטינים זרקו לכיוון ישראל, אוגוסט 2011. דובר צה"ל
פצמ"ר המכיל זרחן אשר הפלסטינים זרקו לכיוון ישראל, אוגוסט 2011/דובר צה"ל

החבלנים העבירו את הפצמ"רים לבדיקת מעבדה שקבעה לפני מספר שעות כי אכן מדובר בפצצות האסורות על פי אמנות בינלאומיות. גורם צבאי אמר בתגובה כי "דו"ח גולדסטון מתח ביקורת על צה"ל כאילו השתמש בזרחן נגד אזרחים. זה לא היה ולא נברא. אתמול כוחות צה"ל איתרו בפעם השלישית מאז מבצע עופרת יצוקה פצצות מרגמה בעלי ראש זרחני. חשוב לנו להראות כי ארגוני הטרור מכוונים נשק זרחני לעבר אזרחים".

ב-2009 קבע דו"ח כוח המשימה של השופט גולדסטון, שחקר עבור האו"ם את פעילות צה"ל במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ואת פעילות חמאס שקדמה למבצע, כי כוחות צה"ל השתמשו בפצצות זרחן במהלך המבצע. לפני כשנה העביר משרד החוץ מסמך רשמי למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ובו ציין כי צה"ל יפעל להפחתת כמות הנפגעים בקרב אוכלוסיות אזרחיות במקרים של מלחמה, ויגביל את השימוש בפצצות זרחן באזורים מאוכלסים. בדו"ח נכתב כי השימוש שנעשה בצה"ל בפצצות זרחן לבן במהלך "עופרת יצוקה" היה חוקי, אך נטען כי "צה"ל נמצא בתהליך של קביעת איסורים שונים על השימוש בפצצות זרחן באזורים עירוניים".

במהלך היום נורו מעל 20 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. במהלך השבת נורו לעבר ישראל 53 רקטות גראד וקסאם ופצצות מרגמה. מערכת כיפת ברזל יירטה שמונה רקטות.

פצמ"ר המכיל זרחן אשר הפלסטינים זרקו לכיוון ישראל, אוגוסט 2011. דובר צה"ל
פצמ"ר המכיל זרחן אשר הפלסטינים זרקו לכיוון ישראל, אוגוסט 2011/דובר צה"ל

שר הביטחון, אהוד ברק, שסייר אחר הצהריים באתר הפרישה של סוללת "כיפת ברזל" באשקלון, אמר כי תוך שבועות ספורים תיכנס לפעילות סוללה שלישית, וכי עד סוף השנה הנוכחית יפעלו כבר ארבע סוללות מבצעיות של המערכת. בהמשך התייחס ברק לשורת החיסולים המוצלחים של בכירי ארגון ועדות ההתנגדות הפלסטיני, ואמר כי "רוב מבצעי הפיגוע הקשה ביום חמישי נהרגו בשטח, ראשי הארגון שעומד מאחורי הפעולה חוסלו, ובמהלך הימים האחרונים ביצענו עשרות פעולות התקפיות מעל עזה. מי שמשגר רקטות לעבר ישראל – סביר שגופו ייפרד מראשו".

עוד על ההסלמה בדרום:
ועדות ההתנגדות: "לא נסכים לרגיעה עם ישראל"
צה"ל פגע בחולייה ששיגרה רקטות אל אשקלון
ברק: בתוך שבועות תיכנס לפעילות סוללה שלישית של כיפת ברזל

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully