וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ראשוני: "המחבלים התכוונו לבצע פיגוע חטיפה"

20.8.2011 / 21:38

סא"ל לירן חג'בי, שפיקד על הכוחות בפיגוע, אמר כי לפי האמצעים על גופות המחבלים הם התכוונו לחטוף לפחות אדם אחד. מתחקיר עולה כי צה"ל התקשה להבחין במחבלים, שנראו כמו שוטרים מצרים

סגן מפקד חטיבת שגיא, סא"ל לירן חג'בי, שפיקד על הכוחות במהלך הפיגוע בגבול ישראל-מצרים ביום חמישי, התייחס הערב (שבת), בשיחה עם וואלה! חדשות, לפיגוע המשולב ואמר כי "המחבלים הגיעו לבצע פיגוע חטיפה". לדברי חג'בי, לפי האמצעים השונים בהם היו מצויידים הפעילים, בהם גם אזיקונים, "אין לנו ספק שהם באו לא רק להרוג אלא גם לחטוף ויותר מאדם אחד".

עוד על הפיגוע המשולש בדרום
יום קרב בדרום: תמונות ממתקפת הטרור המשולבת
שר הביטחון: "ישראל מצרה על מות השוטרים המצרים"
מצרים: "ההודעה על החזרת השגריר מישראל שגויה"

על המצב בשטח בעת הפיגוע אמר מפקד החטיבה: "אנחנו עדיין בשטח, דואגים לייצב את המצב. חשוב להבהיר כי היו כאן מספר חוליות שעבדו בו זמנית. אני פגשתי אותם בטווח אפס. על כולם היו רימונים, מטעני חבלה ומטול אר.פי.ג'י. הם גם עשו שימוש בירי צליפה. סך הכל הרגנו שמונה מחבלים. בשורה התחתונה - סיכלנו פיגוע הרבה יותר גדול". על הצלף פסקל אברהמי, לוחם הימ"מ שנהרג בפעולה אמר חג'בי כי "צלף ירה בו אבל הצלף שפגע בו כבר לא בין החיים. כל מי שיצר איתנו מגע וכל מי שפתח לעברנו באש נהרג".

התחקיר שנערך בצה"ל אודות הפיגוע מגלה כי לקראת הפיגוע לא הייתה התרעה ממוקדת של שב"כ על נקודת חדירה אלא התרעות כלליות על מספר מוקדים. הכוחות שנערכו בשטח התקשו להבחין במחבלים מאחר והם היו לבושים במדים צבאיים הדומים מאוד לאלו של השוטרים מצרים (אך לא מחופשים לשוטרים מצרים - א.ב). קושי נוסף היה הירי לעבר כוחות צה"ל בסמוך לעמדה מצרית. התחקיר מגלה כי הירי שנפתח לעבר לוחם הימ"מ פסקל אברהמי בוצע מהעורף של העמדה המצרית. חבלנים של צה"ל שסיימו לסרוק את השטח היום קבעו כי לא הונחה זירת מטעני חבלה בשטח ישראל כפי שחשבו מיד לאחר הפיגוע.

עוד התברר בתחקיר כי אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, החליט שלא לסגור את ציר התנועה המרכזי באזור שכולל את כביש 12 מאחר ולא הייתה התרעה ממוקדת וכדי לא לפגוע בשגרת החיים. רק ברגע ההכרזה על הפיגוע הורה לסגור את הציר. הערכה במערכת הביטחון כי חוליות המחבלים שהו במשך תקופה ארוכה בסיני לפני הפיגוע. ביומיים האחרונים הפעילו בצה"ל מאמצים רבים לצנן את הקשר עם מקביליהם בצבא והמשטרה המצריים בעקבות הרג השוטרים המצרים על ידי כוחות צה"ל. ביממה הקרובה יחל צה"ל בתחקיר המשותף עם הצבא המצרי על השתלשלות האירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully