וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בן 17 מואשם בניסיון לפוצץ את בית הספר

ג'ארד קאנו נעצר בחשד שתכנן להטמין ביום פתיחת הלימודים מטעני חבלה בתיכון בפלורידה ממנו סולק בשנה שעברה. בביתו נמצאו חומרי נפץ ומניפסט, בו הבטיח "טבח יותר גדול מקולומביין"

פרק חדש בהיסטוריה של תלמידי תיכון אמריקאיים שיוזמים התקפות מטורפות בשטח בית ספרם - הסתיים למרבה המזל לפני שיצא לפועל. ג'ארד קאנו, נער בן 17 מהעיר טמפה שבפלורידה, הואשם אתמול (רביעי) במזימה לפוצץ מטעני חבלה בבית בתיכון "פרידום" בעיר - ממנו סולק בשנה שעברה - ולהרוג עשרות תלמידים.

מפקדת משטרת טמפה, ג'יין קסטור, הסבירה כי מידע מודיעיני הוביל את המשטרה השבוע אל ביתו של קאנו, שם מצאו החוקרים חומרי נפץ ולצדם מניפסט כתוב, שבו פרש קאנו, שלב אחר שלב, את תוכנית הפעולה שלו ואת ה"יעדים" שבחר לתקוף ביום שלישי הקרוב - יום פתיחת הלימודים בבית הספר, בו לומדים 2,100 תלמידים.

ג'ארד קאנו, בן 17, העומד לדין באשמת ניסיון לפוצץ את בית הספר שלו בעיר טמפה, פלורידה, 17 באוגוסט 2011. רויטרס
מואשם גם בהחזקת סמים. קאנו בבית המשפט/רויטרס

לפי המידע שנמסר, קאנו התכוון "לחסל" באופן ספציפי שניים מעוזריו של מנהל בית הספר, ולהרוג עוד כ-30 תלמידים - ואף ציין במפורש כי בכוונתו להוציא לפועל טבח העולה במימדיו על זה שביצעו שני תלמידים בתיכון "קולומביין" בקולורדו באפריל 1999, שם נהרגו 13 תלמידים.

"היה לו את כל הציוד הדרוש"

עוד הוסיפה קסטור, כי החומר שנמצא בביתו של קאנו כלל אף שרטוטים מפורטים של בית הספר בהם צוינו המקומות בהן התעתד להטמין את הפצצות. כמו כן, לדבריה, נמצא בבית "כל הציוד הדרוש" להכנתן של אותן פצצות. "הוא התכוון לפוצץ את המטענים במקום בו יגרמו את מירב הנזק", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית הספר התיכון "פרידום" בעיר טמפה, פלורידה, שתלמיד שלו, ג'ארד קאנו, מואשם כי ניסה לפוצץ אותו. רויטרס
"כולם המומים ומפוחדים". תיכון "פרידום", טמפה/רויטרס

קאנו מואשם בהחזקת חומרי נפץ בכוונה להשתמש בהם. ללא קשר, הוא מואשם גם בהחזקת סמים. לדברי קסטור, מאז מעצרו הוא מסרב לשתף פעולה, וטרם אמר מילה לחוקרים.

מנהל בית הספר, כריס פארקס, סיפר אתמול לעיתונאים כי קאנו סולק מבית הספר בחיודש מרץ בשנה שעברה, בעקבות "תקרית מחוץ לכותלי בית הספר". לדבריו, בבית הספ ובקהילה כולה מתקשים לעכל את החדשות. "אנחנו לוקחים איומים ברצינות, אבל בדרך כלל מתברר שאין בהם ממש", אמר. "שמענו על דברים כאלו שקרו במקומות אחרים, אבל אף אחד לא חשב שזה יקרה כאן אצלנו בחצר האחורית. כולם המומים ומפוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully