וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בין האוצר למערכת הביטחון בעניין התקציב

במשרד האוצר סבורים שיש לקצץ מיליארדים מתקציב הביטחון ולפטר 5% ממשרתי הקבע - בצה"ל מתפשרים ולא יבקשו תוספת תקציבית. גורם ביטחוני: "האוצר שולף נתונים בצורה דמגוגית"

על רקע המחאה החברתית הגואה היה זה רק עניין של זמן שוויכוחים בעניין תקציב המדינה, בדגש על תקציב הביטחון, יוצפו מעל פני השטח: גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול (שלישי) לוואלה! חדשות כי הצה"ל לא יבקשו תוספת תקציבית כפי שהתכוונו, אך לא ניתן לקצץ בתקציב הביטחון הקיים. בניגוד לעמדת צה"ל ומערכת הביטחון, אנשי משרד האוצר מתעקשים כי בשל הנסיבות שנוצרו חייבים לקצץ מיליארדים מתקציב הביטחון ובנוסף לכך לפטר 5% ממשרתי הקבע.

עוד באותו נושא:
אהוד ברק על המחאה: "נדע לקצץ מתקציב הביטחון"
מפת המחאה: 2,349 אוהלים בישראל
ועדת טרכטנברג תתמקד בשכבות החלשות

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ואלופי המטה הכללי התכוונו לדרוש תוספת לתקציב הביטחון לאור ההתפתחויות במזרח התיכון ובמסגרת ההיערכות אל האתגרים החדשים. במערכת הביטחון הזהירו כי יש תחומים שלא טופחו כבר עשרות שנים ובשל השינויים הגיאופוליטיים נדרש טיפול בהם כעת.

בצה"ל הבינו כי זו לא העת לבקש תוספת

הסדנאות המטכ"ליות בהן החליטו על היעדים הסתיימו, אך זמן קצר לאחר מכן פרץ המשבר הכלכלי החריף, ובצה"ל הבינו כי זו לא העת לבקש תוספת. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי "המצב הוא ברור אבל לא ניתן לקצץ בתקציב הקיים. לשם כך מינה שר הביטחון צוות משותף למשרד הביטחון ולצה"ל כדי לחפש דרכים לסייע בתחום הכלכלי". הגורם הוסיף כי אחת מאפשרויות הסיוע שעלו היא "מסירת קרקעות לדיור בר השגה".

על התעקשות האוצר לקצץ מיליארדים מתקציב הביטחון, וכן לפטר 5% ממשרתי הקבע אמר הגורם הביטחוני "האוצר שולף נתונים בצורה דמגוגית. פיטור אלפי משרתי קבע נגזר ממתווה ברודט והוא מדבר על תהליך של שנים. לא משהו שיקרה מחר בבוקר. מצד שני ברודט גם דיבר על תוספת תקציב. האוצר נדרש להתייחס גם לזה".

"פקידי האוצר בהיסטריה"

בצה"ל ממתינים בשלב זה להתפתחויות ושומרים על דממת אלחוט בעניין. "הדיונים בנושא לא יתנהלו בתקשורת כמו שפקידי האוצר רוצים", אמר הגורם הביטחוני הבכיר והוסיף כי כשהדיונים יתקיימו בצורה רצינית "הם יהיו סוערים כי פקידי האוצר עלולים לפגוע בביטחון המדינה". במערכת הביטחון הוחלט כי מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי שני, ואנשי משרדו יובילו את המאבק מול האוצר.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לטענות אנשי האוצר כי "התנהלות פקידי האוצר בשבועות האחרונים מוכיחה שאינם מבינים לא בכלכלה, לא בחברה ולא בביטחון. ההיסטריה בה נתונים אותם פקידים ופקידים לשעבר, גורמת להם לנסות להסיט את הקשב הציבורי מהדיון האמיתי בדבר המדיניות הכלכלית והחברתית שהם הובילו בשנים האחרונות".

עוד נמסר ממערכת הביטחון כי "הניסיון להכפיש את מערכת הביטחון והמשרתים בה הינו חסר אחריות, ואין לנו ספק כי הציבור מבין שמדובר בסיסמאות פופוליסטיות ודמגוגיות שאין בהן דבר וחצי דבר. תקציב הביטחון הינו הנמוך ביותר שהיה אי פעם בחלקו היחסי מתקציב המדינה, ואנו קוראים לאוצר לנהוג בשקיפות מול הציבור. מערכת הביטחון תמשיך להתייעל ולפעול על מנת לספק ביטחון לאזרחי ישראל".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully