וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים עתרו: "לא רוצים הפרדה מגדרית בבית הספר"

גלעד גרוסמן

16.8.2011 / 9:20

מינהל החינוך הדתי קבע כי יש לבצע הפרדה בין הבנים לבנות בבית הספר הממלכתי-דתי מורשה בפתח תקוה. הורי התלמידים עתרו לבית המשפט: "המגמה מבקשת להשליט נורמות מחמירות"

קבוצת הורים שילדיהם לומדים בבית הספר היסודי הממלכתי-דתי מורשה בפתח תקוה, עתרו אתמול (שני) לבית המשפט לעניינים מנהליים בעיר נגד החלטת שר החינוך גדעון סער להפריד בין הבנים לבנות במוסד. לפי העתירה שהוגשה באמצעות דיקאן הפקולטה למשפטים במכללת שערי משפט, עורך הדין אביעד הכהן, במשך עשרות שנים לא התנהלה הפרדה בין בנים ובנות בבית הספר וזאת בתמיכת ההורים והעירייה. אולם, לאחרונה קבע מינהל החינוך הדתי כי יש לחלק את בית הספר לשניים על בסיס מגדרי.

"הפרדה מגדרית זו משתלבת במגמת הקצנה דתית גוברת והולכת המאפיינת בשנים האחרונות את החינוך הממלכתי-דתי", נכתב בעתירה. "מגמה זו מבקשת להשליט נורמות הלכתיות מחמירות על כלל הציבור. זו פגיעה קשה בהורים שאינם מעוניינים להפעיל על עצמם נורמות מחמירות אלה". עוד נטען בעתירה כי "בית ספר מורשה הוא הממלכתי-דתי היחיד בשכונה וההפרדה לבתי ספר לבנים ובנות תותיר קבוצה רחבה של הורים ללא מסגרת התואמת את השקפת עולמם הדתית-ערכית. זאת מכיוון שהורים המעוניינים שילדיהם ילמדו בהפרדה מגדרית יכולים לעשות זאת בבתי ספר אחרים בשכונה".

עוד יצוין כי באספה משותפת של נציגי ההורים, התקיימה הצבעה בנוגע לחלוקה ובסופה ההצעה נדחתה. במסגרת הדיונים על החלוקה המגדרית בבית הספר, עלו מספר הצעות, כאשר ההורים תמכו בחלוקתו לחטיבה צעירה ובוגרת. העירייה הביעה תמיכה במהלך, אולם לטענת עו"ד הכהן, משרד החינוך סירב לקבל את ההצעה. לטענת ההורים, מדובר על פגיעה בחופש הביטוי, הדת והמצפון. ההורים מציינים כי הם מאמינים בחברה מעורבת וכי הניסיון לכפות הפרדה מגזרית הוא פסול. דיון בעתירה צפוי להתקיים ביום חמישי.

עוד בנושא:

הורים מחו על 'גדר ההפרדה' בגנים: "כמו גטו"
ההורים גילו: גדר הפרדה באמצע חצר גן הילדים
בג"ץ קבע: הפרדה באוטובוסים - רק מרצון חופשי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully