וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "ליברמן יתאכזב - לא תהיה עוד אינתיפאדה"

ניר יהב

6.8.2011 / 0:02

בארוחה לשבירת צום הרמדאן שיזם ח"כ אחמד טיבי, אמר שר החוץ הפלסטיני כי ישראל היא שדוחפת לאלימות עם הפנייה הפלסטינית לאו"ם בספטמבר והבטיח: "לא תהיה אלימות"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה אמיר קוטיגרו)

כ-1,000 בני אדם הגיעו אמש (שני) לארוחת שבירת צום הרמדאן ביישוב ערערה. באירוע, שיזם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) השתתפו שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מליכי, שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, ואישים נוספים.

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר מליכי כי לפלסטינים אין שום כוונה לנקוט באלימות לאחר הפנייה לקבל הכרה באו"ם, שמתוכננת ל-20 בספטמבר, ומי שלטענתו מעוניין בכך, היא דווקא ישראל. "מי שמפיץ אלימות זה ליברמן, מי שקורא לאלימות זה ליברמן ומי שנוקט באלימות זה המתנחלים ולא אנחנו. תקשיבו טוב למה ההנהגה הפלסטינית אומרת ותקשיבו גם למה שמערכת הביטחון הישראלית אומרת". עוד אמר מליכי כי "הפלסטינים רציניים ומעוניינים לשמור על השטח שקט. אנחנו לא רוצים אינתיפאדה שלישית, נהפוך הוא: אנחנו רוצים להוכיח שבזמן שאנחנו הולכים לאו"ם אנחנו גם שולטים בשטח ומשליטים סדר", והוסיף כי "זה המסר שלנו, אבל ליברמן לא רוצה לשמוע אותו ולכן הוא קורא לאלימות. אני יכול להבטיח לליברמן שלא תהיה אלימות ושהוא יתאכזב".

שר החוץ הפלסיטיני ריאד אל מליכי בסעודת אפטר – סיום צום הרמאדן בכפר ערערה, אוגוסט 2011. שלומי גבאי
"תקשיבו טוב למה ההנהגה הפלסטינית אומרת". מאלכי בסעודת שבירת הצום בערערה, הערב/שלומי גבאי

מליכי הוסיף בנאומו בפני המשתתפים בארוחה, אמר עוד כי הרשות הפלסטינית החליטה לפנות לאו"ם לאחר שישראל לא הותירה לה ברירה. "מתחילת המשא ומתן, היה ברור לנו שאין לו שום תוחלת והוא לא מוביל לשום מציאות חיובית עבור הפלסטינים. להיפך. יש מציאות של התנחלות, הפקעת אדמות, וקביעת עובדות בשטח שרק מכשילות כל אפשרות להקים מדינה פלסטינית. על כן, החלטנו להעביר את הנושא הזה למגרש של האו"ם, כדי שהאו"ם יישא את האחריות המוסרית, האנושית, הפוליטית וההיסטורית וכדי שיימצא פתרון לבעיה שנמשכת זמן כה רב".

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר בנאומו בארוחה כי בחודש ספטמבר פלסטין תהיה המדינה ה-194 במוסדות האו"ם. כמו כן, תקף טיבי את ארצות הברית שמתכוונת להטיל וטו על הפנייה הפלסטינית ואמר כי היא נוהגת בצביעות. לדבריו "מי שלא תומך בהקמת מדינה פלסטינית, הוא אויב של החירות".

שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, אמר בארוחה כי "מצרים תומכת בכל ליבה בפנייה הפלסטינית לאו"ם ועומדת מאחורי אבו מאזן ומדינת פלסטין".

עוד על הפנייה הפלסטינית לאו"ם:
הפלסטינים: ב-20 בספטמבר נגיש בקשה להכרה של האו"ם
"הרשות תפנה לאו"ם גם אם יחודש המו"מ עם ישראל"
"ישראל הרסה השלום, על ארה"ב להימנע מווטו באו"ם"

(עדכון ראשון: 21:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully