וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון אישר בניית 277 יחידות דיור באריאל

יהושע בריינר

15.8.2011 / 10:12

המהלך אושר לאחר שבמשך 10 השנים האחרונות הוקפאה בניית השכונה. 100 מתוך היחידות מיועדות למפוני ההתנתקות. "אם יש כאן שקל שבא על חשבון מישהו אחר אז אני צנצנת", אמר ראש העיר

לפחות באריאל, נראה כי נמצא פתרון למצוקת הדיור: שר הביטחון אהוד ברק אישר בשבוע שעבר את שיווקן של 277 יחידות דיור בשכונה באריאל, זאת לאחר שבמשך עשר השנים האחרונות נמנעה השלמת בניית השכונה על ידי משרד הביטחון. מדובר על יחידות דיור בבנייה לגובה בשכונת נוימן בעיר, כאשר 100 מהן מיועדות לטובת מפוני ההתנחלות נצרים שפונתה בהתנתקות ותושביה עדיין גרים באריאל, וחלקם במבנים ארעיים.

מבט על אריאל. אוסף התצלומים הלאומי
אי השלמת השכונה הביאה לכך שבשכונה לא נבנו מוסדות ציבור/אוסף התצלומים הלאומי

בשכונה כולה אמורות להיבנות 430 יחידות דיור אולם עד כה אישרה הממשלה לשיווק 277. אי השלמת השכונה הביאה לכך שבשכונה לא נבנו מוסדות ציבור כדוגמת בתי ספר וגני ילדים. בעיריית אריאל בירכו על האישורים ואמרו כי הדבר יהווה פתרון לזוגות צעירים בעיר וכי בכוונתם להפנות חלק מהיחידות לטובת פרוייקט של דיור בר-השגה.

"זוהי שכונה שבנייתה הוקפאה לפני יותר מעשר שנים, בין היתר בגלל הטרור של ערפאת בתחילת העשור והקפאה מצד משרד הביטחון", אמר ראש העירייה רון נחמן, "עכשיו סוף סוף מפשירים את ההקפאה שכפו עלינו ומאפשרים להשלים את בניית השכונה הזאת".

נחמן גם מודע היטב להשלכות של האישור שנתן שר הביטחון להשלמת הבנייה בהתנחלות על רקע מצוקת הדיור ברחבי הארץ. "כל מי שיגיד שמשקיעים עכשיו כסף בהתנחלויות במקום בדיור במרכז הארץ שיידע שזה שטויות. הבת שלי שהתחתנה לא זכאית גם היא לדיור? ברגע שיחזרו על הסיסמאות האלה שידעו שהמחאה תיפול. אם יש כאן שקל שבא על חשבון מישהו אחר אז אני צנצנת. מחצית מהתושבים באריאל אינם בעלי דירה כי מאז ממשלת רבין אנחנו מוקפאים. במה זה בא על חשבון מישהו? לו הייתה באריאל בנייה אמיתית, מחירי הדיור במרכז היו יורדים. אני ממתין לאישורים לאלפי יחידות דיור ולא נותנים לי. זה לעג לרש".

עוד באותו נושא
השר ישי אישר בניית 900 יחידות דיור בהר חומה
תכנית הימין: עשרות מאחזים יבלמו מדינה פלסטינית
עקב המחאה: הממשלה מגבשת תוכנית לדיור מוזל

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully