וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים עונים למנכ"ל משרד הבריאות: "בריון הכפר"

אריאל נוי

14.8.2011 / 18:37

הרופאים המתמחים הגיבו לדבריו של רוני גמזו שקרא להם לסגת מהגשת מכתבי ההתפטרות: "הוא מאיים בכוחנות על הרופאים הצעירים. אנו לא רוצים להיות חלק ממערכת בריאות שפוגעת בחולים"

עמותת מרש"ם, המייצגת את הרופאים המתמחים, הגיבה אחר הצהרים (ראשון) לדבריו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, שקרא למתמחים לסגת ממכתבי התפטרותם. "פרופ' גמזו התגלה כלא פחות מ'בריון הכפר' שמאיים בכוחנות על הרופאים הצעירים במערכת. פרופ' גמזו אתה לא מאיים עלינו!", נמסר מהעמותה, "האיום הכי גדול עלינו הוא שבתנאים הקיימים איננו יכולים לתת טיפול ראוי לחולים שלנו".

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות:
משרד הבריאות לרופאים: הגישו את מכתבי ההתפטרות
רופאים הפגינו: ”תנו יותר מ-5 דקות עם החולה”
שביתת הרופאים: האוצר עובד עליכם בעיניים

"כל אחד ואחד מאיתנו החליט להגיש את התפטרותו האישית מתוך תחושה אמיתית שהוא אינו רוצה להיות חלק ממערכת שפוגעת בחולים. זה המצב כיום וההצעה המבזה והמשפילה של האוצר רק תחמיר אותו ותוביל לקריסתה של הרפואה הציבורית בישראל", הסבירו המתמחים והדגישו כי "נכון, ב-4 בספטמבר, עם כניסת ההתפטרות לתוקף, הרפואה הציבורית תקרוס - אך לצערנו גם אם נחתום על ההסכם המבזה של האוצר, היא תקרוס. אז אנחנו לקחנו אחריות ואמרנו לא עוד! ואתה, פרופ' גמזו, לקחת את הצד של האוצר? לפחות כעת, אחרי שהבהרת שאתה המעסיק היחיד שלנו, תהיה כתובת לקריסת הרפואה הציבורית".

ביום חמישי האחרון שלח גמזו מכתב לכלל הרופאים ומנהלי המחלקות בבתי החולים בארץ, ובו קרא לרופאים לסיים את המחאות ולהביא לסיום השביתה. "מערכת הבריאות נמצאת במאבק על עתידה, במסגרת הסכם העבודה המחודש של ההסתדרות הרפואית. משא ומתן זה מגיע על רקע שנים של החמרה במצב נותני השירות במערכת הרפואה הציבורית, החמרת המצב בפריפריה ועומס בלתי סביר בהעסקת המתמחים והמומחים", כתב גמזו.

על אף תמיכתו בעקרונות המאבק של הרופאים, גמזו הסתייג מפעילותם וכתב כי "הגיע הרגע לסגת ממכתבי ההתפטרות ולתת לראשי ההסתדרות לסיים את השביתה והמשבר. תושבי ישראל מצפים מכולכם, מתמחים, מומחים, מנהלים ומכולנו לשים לכך סוף".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully