וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 לוחמים מיחידת 'דובדבן' לקו במחלת עור מדבקת

הלוחמים שנדבקו במחלה מסוג אימפטיגו שוחררו לבתיהם כשהם סובלים מפצעים על גופם, חום ותשישות. הגורם למחלה הוא ככל הנראה חוסר היגיינה. גורם רפואה: "דיווח יכול היה למנוע הדבקה"

עם מתקפה כזו הם לא הוכשרו להתמודד: 18 לוחמים מפלגת ההכשרות של יחידת המסתערבים 'דובדבן' התלוננו לפני כשבועיים על גירודים בעור ופצעים מוזרים שממלאים את גופם, וכן על תחושות של חום ותשישות. המקרה הועבר לטיפול הרופאים של פיקוד מרכז ולאחר שלא אותרה הסיבה למחלת העור והמקרה החל להתפשט בקרב לוחמים נוספים, הועבר המקרה לטיפול מפקדת קצין רפואה ראשי.

מבדיקת הרופאים עלה, כי מדובר במחלת האימפטיגו - מחלה מדבקת שנגרמת עקב חיידקים וכתוצאה מההדבקות נוצרים גלדים בצבע דבש על עור הפנים, וסביב פתחי הנחיריים והפה. גורם צבאי מחיל הרפואה הסביר, כי חוסר היגיינה, שריטות בעור ואי טיפול מונע בזמן, הביאו להתפשטות מהירה של מחלת העור שמוגדרת כמדבקת.

בהנחיית הרופאים, טופלו הלוחמים במשחות אנטיביוטיות, ובהתאם למצבם הרפואי שוחררו לבתיהם כדי למנוע את המשך התפשטות המחלה. הגורם מחיל הרפואה הוסיף, כי "עדיין לא ברור מה הוביל להידבקות במחלה. האם זה קרה במהלך אימון או כתוצאה מחיילים שביקרו באזור מסוים בזמן חופשה. יש צוות בחיל הרפואה שבודק את זה. חשוב לציין כי המצב בשליטה וזוכה למעקב מתמיד כדי למנוע התפשטות ולכן יש עדיין חיילים בבתים".

מדובר צה"ל נמסר, כי "לפני כשבועיים דווח על תחלואה עורית בקרב חיילים במסלול ההכשרה של יחידת 'דובדבן'. גורמי הרפואה המוסמכים והאוגדה ערכו בדיקה באופן מיידי למציאת גורם התחלואה. ניתנו הנחיות לשמירה על היגיינה אישית ונמשך המעקב הרפואי אחר החיילים". גורם צבאי מסר בנוסף, כי "החיילים טופלו בהתאם למצבם הקליני ורובם חזרו ליחידה".

עוד באותו נושא
35 צוערי קורס קצינים חלו בשפעת החזירים
כ-40 חיילים נפגעו מחומר כימי ברמת דוד, מצבם קל
אחרי הקרציות: מכת כינים בבסיס ניצנים
קל בקרב? הקרציות השתלטו על בסיס ניצנים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully