וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הקרציות: מכת כינים בבסיס ניצנים

2.9.2010 / 13:06

לאחר שסבלו מקרציות וממחסור בכובעים, מכה חדשה ניחתה על בסיס הטירונים בדרום: חיילים התלוננו כי כינים שורצות במקום וכי הם חוששים להידבק במחלות. דו"צ: "מדובר במקרים בודדים של היגיינה לקויה"

אחרי שהקרציות פשטו על בסיס הטירונים בניצנים, עכשיו הגיע תור הכינים: חיילות המשרתות בבסיס והוריהן התלוננו כי בשבוע האחרון פשטה מכה של כינים בבסיס, ולדבריהם אף הביאה לשחרורה של מחלקה שלמה כשלושים חיילות, לבתיהן. זאת מחשש כי הבנות ידביקו את חברותיהן. החיילות התלוננו כי המצב התברואתי בבסיס ירוד מאוד, מה שמעודד את התפשטות הכינים, וכי אף שפנו למפקדי הבסיס, לא נעשה דבר בעניין.

"זה בסיס מקולל", אמרה אחת החיילות. "אחרי שהיו כאן קרציות בכל פינה, עכשיו יש כאן כינים בכל מקום, ובכל בוקר כל אחת מאיתנו חוששת באיזו מחלה היא עלולה להידבק היום. הבסיס מאוד מלוכלך. אין טיפול נאות לחיילים שחולים או שנדבקו, ולא ברור איך בצבא נותנים למצב הזה להימשך". הורים נוספים התלוננו על המצב התברואתי הירוד בבסיס, ולדבריהם המצב החמיר עד כדי כך, שהחובשים הפלוגתיים אינם מטפלים בחיילות מחשש שהם בעצמם ידביקו חיילים אחרים.

כזכור, אין זו הפעם הראשונה בה הבסיס סובל מבעיות רפואיות. לפני כשלושה שבועות פונה הבסיס כולו מחייליו לאחר שבמקום פשטה מגיפת קרציות. מחשש כי אלה ידביקו את החיילים והחיילות המשרתים בבסיס במחלות שונות, הוחלט בחיל הרפואה לשחרר את כלל החיילים לבתיהם על מנת שהבסיס יעבור טיהור.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "המדובר במספר מועט של חיילות שנדבקו בכינים כתוצאה מאי שמירה על היגיינה אישית ואלו טופלו בבסיס. נדגיש כי מדובר במקרים בודדים מתוך אלפי חיילים וקצינים המשרתים בבסיס זה".

ליצירת קשר עם יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully