וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל סין מגיע לישראל: ייפגש עם הנשיא ורה"מ

במסגרת התחממות היחסים בין המדינות, יגיע היום צ'ן בינגדה לביקור היסטורי בישראל. במהלך הביקור הוא יקיים פגישה אישית עם הרמטכ"ל גנץ, יצפה בתרגיל גדודי ויבקר ביד ושם

ביקורו ההיסטורי של רמטכ"ל צבא סין, צ'ן בינגדה, יחל היום (ראשון) כאשר הוא ינחת בישראל כאורחו של הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ. הרמטכ"ל הסיני יתקבל במשמר כבוד של צה"ל בקרייה בתל אביב, לאחר מכן יקיים שיחה עם גנץ ובשעות הערב יקיים שיחה אישית עם שר הביטחון אהוד ברק.

במהלך הביקור, שימשך מספר ימים, יקיימו אלופים במטה הכללי שיחות עם הרמטכ"ל צ'ן בינגדה, ויציגו בפניו סקירות אסטרטגיות אודות ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. הרמטכ"ל הסיני אמור לקיים פגישות נוספות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה שמעון פרס.

כמו כן, יבקר הרמטכ"ל הסיני עם פמלייתו במרכז לאימוני יבשה שבצאלים בפיקודו של תא"ל אבי אשכנזי, כדי לצפות בתרגיל גדודי באש חיה, ואנשיו יקיימו במקום שיחות עם מפקדים בדרגי השטח. כמו כן, יבקר הרמטכ"ל הסיני במוזיאון "יד ושם".

גורם ביטחוני בכיר התייחס הבוקר לחשיבות הביקור של הרמטכ"ל הסיני ואמר, כי "מאז שנת 2007 חלה התחממות במערכת היחסים עם הסינים. לאחרונה ביקר שם שר הביטחון והביקור הוגדר כמוצלח מאוד. אין כוונה לשנות את הסטטוס קוו לגבי מכירות הנשק, ובפרטי הביקור עודכנו כל מי שצריך, כולל הידידות הגדולות שלנו. עם זאת, לא ניתן להתעלם מעוצמתה של סין וחשיבותה האסטרטגית. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לביקור ולמשמעויות הנלוות שלו".

בשנים האחרונות התחזק הקשר הכלכלי בין ישראל לסין, במיוחד אחרי ביקורו של ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, בסין. מאחורי הקלעים נרקמת עסקה גדולה לשיתוף פעולה בין התעשייה האווירית בישראל לזו שבסין בבניית מטוסי מנהלים. גורם ביטחוני ציין כי העסקה לא בעלת גוון ביטחוני ומדובר בעסקה אזרחית לחלוטין.

עוד באותו נושא:
התחממות ביחסים: רמטכ"ל צבא סין יבקר בישראל
סין לא מוותרת על קשרי המסחר עם ישראל
וורן באפט ממליץ להשקיע בכלכלת סין

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully