וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תשעה פעילות הארגונים ההומניטריים בעזה"

בעקבות דרישותיו של חמאס להטיל פיקוח על ארגוני רווחה בינלאומיים, ארה"ב הודיעה כי היא משעה את פעילות הצוותים הפועלים ברצועה. "החמאס יצר סביבה המטרפדת את יכולת הפעולה של העובדים"

הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי האחראית על שליחת סיוע המוניטרי מטעם ארצות הברית, הודיעה כי היא משעה את פעילות הארגונים הפועלים בשטחי רצועת עזה בשל דרישותיו של חמאס להטיל עליהם פיקוח - כך מסר אמש (שישי) גורם אמריקאי לסוכנות הידיעות הצרפתית.

שלטון חמאס הודיע השבוע כי על הארגונים ההומניטריים שפועלים ברצועה להירשם בתשלום במשרדיו, ואף חייב אותם להגיש דיווחים כספיים. גוף הרפואה הבין-לאומי (ה-IMC), הממומן על ידי ארצות הברית, נסגר השבוע - לאחר שסירב לדרישות.

"אנו מצרים מאוד על כך שארגונים הפועלים בעזה במימון אמריקאי נאלצים לעצור את עבודתם", מסר הגורם. "החמאס יצר סביבה אשר מטרפדת את יכולת הפעולה של העובדים והמתנדבים להעניק את השירותים הנחוצים לאזרחים", הוסיף.

חמאס: "אנחנו רק מנסים לעשות סדר"

דובר ממשלת חמאס, טאהר א-נונו, אמר בתגובה להודעה כי "זוהי זכותה החוקית של הממשלה לפקח על כל המוסדות והארגונים הפועלים בשטחה", והתלונן כי הארגונים האמריקאיים מסרבים להכיר בסמכות השלטון ברצועה.

אתמול בבוקר דווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי ארצות הברית מאיימת לקצץ 100 מיליון דולרים מהסיוע הכלכלי המוזרם לפלסטינים בעזה, במידה ושלטון חמאס לא יחזור בו מדרישותיו. "מדובר בביקורות ובדרישות לא מוצדקות, המהוות הטרדה של צוותי סיוע בינלאומי", צוטט בכיר במשרד החוץ האמריקאי, שביקש להישאר בעילום שם.

"אנו לא טוענים שישנה שחיתות בארגונים הללו, אך אנחנו מנסים לעשות סדר בכדי לוודא שהארגונים מספקים את השירותים הנחוצים לאזרחים", הסביר שר התיכנון של חמאס בעזה, מוחמד עוואד.

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully