וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף תרגל פיגוע בבי"ס: "מתכוננים לכל"

התרגיל דימה את פיגוע הטרור שאירע לפני שלושה שבועות בנורבגיה וכן בחן התמודדות עם שימוש בגז עצבים קטלני נגד אזרחים. "זהו התרגיל הקיצוני ביותר בעשר השנים האחרונות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

מדי שנה במשך כעשור, מקיים פיקוד העורף תרגיל לכלל ארגוני החירום בישראל כדי לבחון ההתמודדות עם חומרים מסוכנים בלב אוכלוסייה. השנה, בניגוד לשנים קודמות, נבחר התרחיש הקיצוני ביותר במהלכו ארגון טרור עושה שימוש בגז הסארין, המוגדר כגז עצבים קטלני נגד אזרחים. במסגרת התרגיל, שנערך אתמול (חמישי) בבית הספר "אורט" בצריפין, נבחר לתרגל תרחיש הדומה לפיגוע הטרור שאירע בנורבגיה לפני כשלושה שבועות, במהלכו חדר טרוריסט למחנה קיץ והרג 68 בני נוער.

מפקד הקורס של פיקוד העורף, סא"ל במיל' איל ברסלר, סיפר בתום התרגיל כי "מדובר בתרגיל מסכם לקצינים בכירים במשטרה, במד"א ובכיבוי האש וכן לגורמים בכירים במשרד לאיכות הסביבה ויחידות מיוחדות". לדבריו, "המטרה היא להכשיר אותם להתמודד עם אירוע חומ"ס (חומרים מסוכנים) קיצוני. הפעם בחרנו בתרחיש חריג מאוד, שכבר קרה בעבר, במהלכו מחבל נכנס לקייטנה של ילדים ומשתמש בגז סארין. 25 ילדים נפגעים".

תרגיל בשיתוף פיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי אש ומד"א המדמה התמודדות במצב של פיגוע בקייטנה, אוגוסט 2011. דרור עינב
"הפעם בחרנו בתרחיש חריג מאוד, שכבר קרה בעבר". התרגיל, אתמול/דרור עינב

לדברי סא"ל ברסלר הקושי העיקרי בתרגיל, בדומה לפיגוע בנורבגיה, הוא לזהות שמדובר בפיגוע ואז לאחד בין כלל גופי החירום כדי לאתר את המוקד. "החלטנו להקשות על גורמי החירום והכנסנו לתרגיל התבצרות של מחבלים במבנה, מה שלא עשינו בעבר. בעבר בחנו אותם רק עם התמודדות חומר כימי. זהו התרגיל הקיצוני ביותר בעשר השנים האחרונות", הסביר.

הקצינים בתרגיל נבחנו, בין היתר, על המהירות באיתור מוקד האירוע, תגובה מיידית על ידי הקפצת כוחות, פינוי הנפגעים, טיהור השטח ותוך כדי התמודדות עם מחבלים שיורים לכל עבר ומתבצרים במבנה. "המתרגלים עובדים נגד הזמן ומי שלא יקבל זריקת אטרופין ימות", הסביר מפקד הקורס, "מדינת ישראל מתמודדת עם לא מעט איומים, ולכן התרחיש הזה לא תלוש מהמציאות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תרגיל בשיתוף פיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי אש ומד"א המדמה התמודדות במצב של פיגוע בקייטנה, אוגוסט 2011. דרור עינב
"המתרגלים עובדים נגד הזמן ומי שלא יקבל זריקת אטרופין ימות"/דרור עינב

"מתכוננים כבר היום"

מפקד בית הספר לחילוץ והצלה, אלוף-משנה יורם לב-רן סיפר כי "התרגיל הזה הוא אקט מסכם להכשרה כמעט בת שבוע, שמבטאת בתוכה בעצם את הלמידה של אירועים כאלה כמו שהיו בעולם". לדבריו, "הטרור ברב-גוניותו יכול להביא לאירועים כאלה גם אצלנו. מה שהיה פה זה אירוע משולב, בני ערובה, הפעלה של חומרים כימיים שגורמים למוות מיידי והשימוש בעניין הזה מביא אותנו ליצור את אותה המיומנות שהיינו רוצים בקרב כל הכוחות. לא נמתין לסבירות גבוהה שזה יתרחש – אנחנו מתכוננים כבר היום".

יצוין, כי השימוש בגז סארין כנשק טרור נעשה בשנת 1995 על ידי ארגון טרור ביפן באמצע שנות ה-90. גז הסארין אותר בראשי קרב של טילים בעירק, ובמאי 2004 טרוריסטים עשו בו שימוש נגד חיילי צבא ארה"ב בעירק.

עוד בנושא:
פיקוד העורף עונה: הדרך היעילה לבנות מרחב מוגן
פיקוד העורף עונה: ערכות המגן - הביטחון שלכם
פיקוד העורף עונה: כך מתגוננים במצב חירום

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully