וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קצב הגיע עם רעייתו גילה לדיון בערעורו בעליון

גלעד גרוסמן

11.8.2011 / 9:35

נשיא המדינה לשעבר, שהורשע באונס ובביצוע מעשים מגונים, הגיע לדיון האחרון בערעור שהגיש לביהמ"ש העליון כשהוא מלווה ברעייתו. בעבר הגיעה גילה קצב גם לדיון שנערך בביהמ"ש המחוזי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הגיע הבוקר (חמישי) לדיון האחרון בערעור שהגיש לבית המשפט העליון על הרשעתו באונס ובעבירות מין נוספות וכן על עונש המאסר שנגזר עליו. בניגוד לדיונים קודמים, הפעם התלוותה אליו רעייתו גילה. השניים הגיעו לדיון כשהם אוחזים ידיים. גילה קצב הגיעה בעבר לדיון שהתקיים גם בבית המשפט המחוזי, אך זו הפעם הראשונה שהיא מגיעה לדיון בערעור בבית המשפט העליון.

כותרות אחרונות על ערעור קצב:
התובעת במשפט קצב: "התמודד כשעל גבו חטוטרת"
קצב התפרץ: "אם הייתי אזרח רגיל כלל לא הייתי נאשם"
פרקליטיו: "הצליחו להפוך אותו למפלצת מינית"

היום יסתיימו הדיונים בערעור, ועל פי הערכות ההחלטה הסופית של השופטים בתיק אמורה להתקבל רק לאחר החגים. אתמול התנהל הדיון במשך 11 שעות, במהלכן התפרץ קצב על נציגי הפרקליטות. בשלב מסוים הוא אף אמר כשדמעות בעיניו כי "הפרקליטות אמרה שנגד אזרח מהשורה ספק אם היה מוגש אישום".

הדיון הסתיים בכך שהתביעה סיימה לשטוח את טענותיה. השלב הזה בדיון עבר בשקט כמעט עד סופו, כאשר קצב התפרץ בזעם לדבריה של התובעת במשפט, עו"ד רונית עמיאל, לאחר שטענה כי אין מקום לקצר בעונשו. "המערער הוא אישיות מפורסמת", טענה עמיאל. "הוא בחר להיות חלק מהעולם הפוליטי. הוא בחר לעלות במדרגות הקידום בעולם הזה. לזכות במנעמים של העולם הזה. הוא בחר להפוך לשר ולנשיא המדינה ולהעמיד את עצמו כשעל גבו חטוטרת". בשלב זה התפרץ לעברה קצב וקרא: "שום חטוטרת! לכם יש חטוטרת!". לאחר מכן יצא מהאולם לזמן מה.

עימות נוסף בין השניים התרחש בהמשך הדיון. עמיאל התייחסה בדבריה ל"אתר של חברו של המערער", בהתכוונה לאתר תמיכה בנשיא לשעבר שהוקם ברשת. קצב קרא לעברה בתגובה: "שום דבר לא נעשה בשמי. תפסיקו להטעות את בית המשפט. הכל היו ציטוטים מהתקשורת. א' נתנה ארבעה ראיונות לתקשורת בקולה". לגבי טענת סנגוריו של קצב לסבל המתמשך שנגרם לו במהלך המשפט, בין היתר מיחסם של כלי התקשורת אליו, אמרה עמיאל כי "ההגנה טענה, ובצדק, שהמערער סבל מאוד כל התקופה הזו ושמשפחתו סבלה מאוד. הייתה הוקעה ציבורית מסוימת של המערער. אני לא חושבת שצריכה להיות לדבר הזה ביקורת. ציבור מגיב כמו שהוא מגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully