וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פלד למפוטרי 'פרי גליל': "אעיר את נתניהו"

קובי דוד

10.8.2011 / 15:52

לאחר שסירב להיפגש עם השרים כחלון ושמחון, נועד יו"ר ועד עובדי מפעל פרי גליל עם השר יוסי פלד, בעקבות פיטורי 58 עובדים. פלד: "אסור שזה יקרה במפעל שהוא עוגן תעסוקתי חשוב באזור"

ג'יליס

(צילום: ג'יליס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

השר יוסי פלד נועד בצהריים (רביעי) עם ראשי ועד העובדים של מפעל "פרי גליל" בחצור הגלילית, ש-58 מעובדי הייצור שלו קיבלו אתמול מכתבי פיטורים "בשל עלויות ייצור גבוהות". הפגישה התקיימה לאחר שהעובדים דחו בקשות להתדיין עם שר הרווחה משה כחלון ושר התמ"ת שלום שמחון. פלד שוחח עם יו"ר ועד העובדים במפעל, מוטי חזיזה והבטיח לו: "אני אהיה השליח שלכם בממשלת ישראל".

השר פלד אמר עוד לעובדים: "נראה לי מוזר שבימים כאלה, כשהמדינה עוברת תהפוכות רבות ומחאה חברתית, בחרו לפטר עשרות עובדים ועוד לפני תקופת החגים. אסור שדבר כזה יקרה, בטח לא במפעל שמהווה עוגן תעסוקתי משמעותי לתושבי האזור. אני אעביר את המסר הזה לראש הממשלה עוד היום, על מנת לעורר את מי שצריך".

עובדי המפעל שיגרו היום מכתב אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשו שיתערב במשבר. העובדים העבירו את המכתב לידי פלד, על מנת שימסור באופן אישי את המכתב. "אנחנו מקווים שהוא יוכל לעזור לנו", אמרו. "הגיע הזמן שגם שר האוצר יבקר אותנו למרות שאנחנו גרים קצת רחוק".

"זה חורבן הבית. לאנשים אין מקום מלבד המפעל"

במכתב לראש הממשלה כתבו העובדים: "אנחנו יודעים שאזרחי מדינת ישראל עוברים ימים לא פשוטים. גל המחאות השוטף את המדינה עלול להסית את תשומת הלב של ממשלת ישראל ואולי לטשטש את הבשורה המרה שקיבלנו אתמול בבוקר".

"כידוע לך, 58 עובדים ותיקים שמהווים הגרעין האיכותי, ואשר עובדים המון שנים במפעל, שעבר כבר תהפוכות רבות, קיבלו הודעת פיטורים פתאומית. זהו חורבן הבית שלנו. לאנשים כאלה אין מקום אחר מלבד המפעל. כך בעצם ממשלת ישראל תמחק את מעמד הביניים שיהפוך לנטל על הממשלה. אנו פונים אליך בזעקה אמיתית וכואבת, כנה, מעומק לבנו, לגלות אחריות אכפתיות ורגישות, כמנהיג שאמור להיות אחראי על כלל מדינת ישראל, ולא רק על תושבים שחיים במדינת תל אביב".

במקביל, הורה יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ליו"ר ועד עובדי המפעל וליו"ר מרחב הגליל העליון בהסתדרות להחזיר את המכתבים לבעלי המפעל. עיני אמר כי "לא נסכים שהעובדים ישלמו מחיר כבד בגלל מחלוקת בין הממשלה לבעלים. מבחינתו ניתן למצוא פתרון ולא נסכים לפיטורים עד שימוצו כל הניסיונות לפתרון".

עוד בנושא
עובדי "פרי גליל" לנתניהו: "זהו חורבן הבית שלנו"
תדהמה ב"פרי גליל": 58 עובדים קיבלו מכתב פיטורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully