וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול קורא לנדוד: האוהל שעובר ממאהל למאהל

אריאל נוי

10.8.2011 / 12:00

פיצ'י דובינר ובתו מאיה עוברים בין המאהלים הפרושים ברחבי הארץ, מתמקמים בכל אחד לכמה ימים, ומחפשים לעזור, בחיבור לתשתיות, השגת מצרכים וגם ציוד משרדי לשלטים. "ההיענות מדהימה"

בשבועות האחרונים נפרשו ברחבי הארץ אלפי אוהלים המאוגדים בעשרות מאהלים: יש ביניהם הבדלים אידיאולוגיים ואחרים, אבל לכולם מכנה משותף – זעם על יוקר המחיה, וקריאה לממשלה לפעול למען צדק חברתי. פיצ'י דובינר, בן 49, נשוי ואב לארבעה, ביקש להביע את תמיכתו בכל המאהלים – ופתח ביוזמה חדשה: "האוהל הנודד". דובינר ובתו מאיה עוברים בין המאהלים הפזורים ברחבי הארץ, מקימים אוהל במקום לכמה ימים, ובכך הם מחזקים לדבריהם את ידי העושים במלאכה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
האם המיליונר המזוהה עם השמאל תרם להפגנה בת”א?
רגב קונטס: ”פקח שמפנה אוהלים ייזכר כקאפו”
ברק: ”המחאה מרגשת אבל נפעל בשכל, פה לא שוויץ”


"אנחנו מתמקמים בשטח", מספר דובינר, "ומנסים לאבחן את הבעיות במקום ולענות על הצרכים המיידים של יושבי המאהל. אנו מקבלים רשימה מצומצמת בדרך כלל, אותה אנחנו מעבירים ב"פייסבוק" לידיעת הכלל. ההיענות מרגשת ומידית, ולא רק ברשת – פעמים רבות אני פונה לבעלי עסקים או רשויות כדי שיעזרו לחבר את המאהל לתשתיות חשמל או מים". לדבריו, המצרכים הנחוצים ביותר הם מים מינרליים, חומרי היגיינה, צידניות ומקררים, וכמובן - ציוד משרדי להכנת שלטים.

"התלבטתי באיזו דרך אני אוכל להביע את תרומתי למאבק החשוב הזה", מספר דובינר, "אני רואה במאבק זה התגשמות של הפנטזיה האישית שלי, ומכאן תודתי העמוקה לכל אותם הצעירים שהצליחו במקום בו הדור שלי כשל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בודק מה הצורך, ומפרסם בפייסבוק. דובינר, האוהל והרשת החברתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתו מאיה, בת 14, מנהלת בדף הפייסבוק שלה את יומן המסע. "כל שלושה ימים אנחנו מעדכנים באיזה מאהל היינו ועוברים הלאה למאהל הבא", היא מספרת. פיצ'י הוא פעיל חברתי מוכר ומנוסה בכל מה שקשור למאבקים חברתיים. בין היתר, הוא הוביל את מאבק המשכורות של הרשויות המקומיות לפני כשבע שנים, כשהשבית את המועצה המקומית קציר-חריש, בהיותו יו"ר ועד העובדים במועצה. "בסופו של דבר ניתן לומר שהניצחון היה מוחץ", נזכר דובינר, "מעבר למשכורות קיבלנו גם תשלום על הלנות שכר".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully