וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "המחאה מרגשת אבל נפעל בשכל, פה לא שוויץ"

שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "מדובר במאבק חברתי ובמחאה חשובה שמובלת בעקביות ובצורה אחראית". עם זאת, ברק הוסיף כי "מסביבנו יש ים שסוער ביטחונית, ולכן צריך לפעול בשכל"

שר הביטחון אהוד ברק ביקר היום (שלישי) על ספינת הטילים אח"י להב והתייחס במהלך הסיור למחאת האוהלים המתגברת במדינה. "מדובר במאבק חברתי ובמחאה חשובה ומרגשת שמובלת בעקביות ובצורה אחראית, תוך הגשה של תביעות ממשיות לשיח חדש, סדר עדיפויות חדש, לשוויון בנטל. החבורה שמובילה את המאבק הם ראשי תנועות הנוער, ארגוני הסטודנטים, אנשים עובדים שנושאים בנטל. אנחנו כממשלה צריכים להגיב בפעולה נחרצת בטווח הקצר ובטווח הארוך, כשבמרכז יידרש שינוי סדרי העדיפויות הפנימי, חיזוק מעמד הביניים והקבוצות החלשות".

עוד בנושא
קיבוצי הצפון הצטרפו למחאה: "צדק חברתי זה אנחנו"
שטייניץ: "בעד דיאלוג, בלי לשפוך התינוק עם המים"

שר הביטחון דיבר על התרומה של משרדו לסוגיה, שהתבטאה לדבריו בפינוי מחנות צה"ל לטובת בנייה חדשה ודאגה לחיילים משוחררים. הוא הוסיף כי יש לדון בסבסוד משכנתאות, זיכוי ממס וסבסוד מטפלות. עם זאת, הדגיש ברק כי "אנחנו לא בשוויצריה ולא בפינלנד, מסביבנו יש ים שסוער ביטחונית ולכן עלינו להתייחס גם לשדה הבוער במצרים, סוריה, תוניסיה ובחריין – צריך לעשות את הפעולות באחריות ובשכל".

ברק רמז על הצעדים הכלכליים האפשריים שעומדים בפני הממשלה ואמר כי "תשלום המס צריך לחול על כל שכבות החברה, גם על חרדים וערבים, שהם לא הבעיה, אבל הם חלק מהפתרון. נכון להביא את כולם למעגל העבודה".

בתום הסיור הימי אמר ברק למפקד חיל הים היוצא אליעזר מרום, שיוחלף על ידי תא"ל רם רוטברג, כי "בתום ארבע שנים פוריות בפיקודך, שהקפיצו את חיל הים בכל המובנים, אני רוצה לומר לך תודה. רוב הפעילויות עליהן פיקדת אינן מוכרות לציבור, למעט ההשתלטות על הספינות פרנקופ ו-ויקטוריה. יש לנו חיל ים שאפשר להתגאות בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully