וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מרגיע: "יש בעיה בכלכלה, אך היא פתירה"

בהתייחסות ראשונה להורדת דירוג האשראי של ארה"ב, מודה נשיא ארה"ב כי יש סיבה לדאגה, אך מדגיש, "ארצות הברית נותרה מדינה AAA". המשקיעים לא נרגעו, והמניות בוול סטריט צונחות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הערב (שני) לראשונה להורדת דירוג האשראי של מדינתו על ידי חברת דירוג האשראי S&P לפני יומיים. אובמה אמר כי "המשקיעים מאמינים באשראי של ארצות הברית, ואני מסכים איתם, אבל זה לא אומר שאין בעיה. אנחנו צריכים גישה מאוזנת להקטנת החוב. זה היה נכון תמיד. לא היינו צריכים את סוכנות האשראי שתגיד לנו שההתמהמהות בקבלת ההחלטות לא הייתה מועילה".

אובמה אמר עוד כי על אף צניחת הבורסות ברחבי העולם והמשבר הכלכלי, הפתרונות ידועים וניתנים לביצוע. "כל זה בהחלט נותן לנו סיבה לדאגה, אבל הבעיות שלנו ניתנות לפתרון. הבעיה אינה האשראי, הוא הבטוח בעולם. הבעיה היא התמודדות עם הגירעונות בטווח הארוך. שבוע שעבר התחלנו לעשות את זה בקיצוצי הוצאות ועלינו לבצע צעדים נוספים. זה לא דורש צעדים קיצוניים אלא היגיון ופשרה. יש הרבה דרכים לעשות את זה. אנחנו נמשיך לעבוד עד שנצליח. ארצות הברית נותרה מדינה AAA"

עוד על משבר החוב האמריקאי:
האם סוכנות אשראי נוספת תפגע בדירוגה של ארה"ב?
האוצר: טרם התבהרו השלכות דירוג האשראי של ארה"ב
אתמול באחד העם: הירידות הגדולות מאז 2008

ירידות השערים נמשכות

בתוך כך, המסחר בוול סטריט ממשיך היום לרשום ירידות שערים חריפות, למרות ניסיונות ההרגעה של אובמה, בהמשך לצניחות שהחלו בשבוע שעבר בעקבות הורדת דירוג האשראי של ארצות הברית ולאחר שהבנק המרכזי של אירופה החל לרכוש אג"ח ממשלתיות של ספרד ואיטליה. מחירי הנפט ממשיכים ליפול, ואילו שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ומחיר הזהב מזנקים.

מדד דאו ג'ונס, אשר איבד בשבוע שעבר 5.8% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז חודש מארס 2009 - יורד מעל 4%; מדד S&P 500, אשר נפל בשבוע שעבר ב-7.2% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז נובמבר 2008 - נסוג בכמעט 6%; מדד נאסד"ק, אשר צלל בשבוע שעבר ב-8% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז שנת 2008 - מאבד מעל 5%. שווי שוק המניות בעולם נחתך ב-5.4 טריליון דולר מאז ה-26 ביולי. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחרות בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.08% לרמה של 2.48%.

בשוק הסחורות, החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים במחיר של 1,699.4 דולר לאונקייה, עלייה של 2.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר כבר עלו לשיא של 1,718.2 דולר לאונקייה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסחרים בניו יורק במחיר של 83.76 דולר לחבית, נפילה של 3.6%.

שיחת ועידה של נציגי שבע המדינות המתועשות הסתיימה בהצהרה על כך שהבנקים המרכזיים יעשו ככל שנדרש כדי לתמוך ביציבות פיננסית וצמיחה. הבנקים יזרימו נזילות ויפעלו נגד שינויים חריגים בשערי החליפין ככל שיידרש, נכתב בהצהרה. גם פורום ה-G20 הכולל את המדינות המתפתחות הגדולות, הוציא הצהרה ברוח דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully