וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות התעשיינים: "החשמל יוביל לעליית מחירים"

נשיא התאחדות התעשיינים מתח ביקורת על החלטת הממשלה להעלות את מחיר החשמל ב-10% וטען כי היה על חברת החשמל להשתמש בשני מיליארדי השקלים שנותרו כעודף גבייה מהשנה הקודמת

"התייקרות תעריפי החשמל בכ-10% תגרום לעליית מחירים לא רק בחשבון החשמל אלא גם בצריכת מוצרים וכך גם לעליית מחירי המים שיגררו גם הם, עלייה נוספת במחירם של המוצרים" - כך אמר היום (שני) נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בתגובה להחלטת הממשלה על ייקור תעריף החשמל.

"זוהי מדיניות הפוכה ממה שהממשלה בימים אלו מנסה וחייבת לעשות", אמר ברוש. "במקום לייקר את החשמל יכלה רשות החשמל, להתיר לחברת החשמל להשתמש בסכום של שני מיליארד שקלים שהינו עודף מגבייה של השנה הקודמת, שלא חזר לציבור אלא יועד להמשך השקעות בתשתיות החברה".

לדבריו, "היות והמשך ההשקעות חיוני לפיתוח משק החשמל ומצבה הכספי של חברת החשמל אינו מאפשר לה לגייס כסף במחיר סביר, היה על הממשלה שהינה הבעלים של חברת החשמל, להעמיד לרשות החברה ערבות מדינה, דבר שהיה פותר את בעיית הגיוס והתוצאה שלו הייתה השארת מחירי החשמל על כנם מצד אחד וביצוע תוכנית ההשקעות החיונית לפיתוח משק החשמל מצד שני. אני קורא לשר האוצר לזמן את יו"ר רשות החשמל יחד עם החשבת הכללית והנהלת חברת החשמל, על מנת לשנות את ההחלטה שהינה ברת שינוי, זאת בכדי למנוע התייקרות מחירים נוספת לציבור".

שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם אתמול על צו שיורה להפחית את מס הבלו על הסולר. בעקבות החתימה על הצו, עלו היום מחירי החשמל בצורה מתונה יותר מהמתוכנן. רשות החשמל תכננה בתחילה להעלות את מחיר החשמל ב-20%. לאחר הורדת מס הבלו, עליית המחיר צפוייה להיות בשיעור של כ-10% בלבד.

עוד על עליית מחיר החשמל
המס על הסולר ירד - החשמל יתייקר ב-10% בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully