וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יתפקד חיל האוויר בזמן מתקפת טילים על בסיסיו

בחיל האוויר מעריכים כי הפעילות בבסיסים תשובש בשל מתקפת טילים לזמן קצר בלבד. קצין בכיר בחיל הסביר כי ניתן יהיה להמשיך לפעול בזמן מלחמה: "נפעל תחת ספיגה. זה מורכב אך אפשרי"

חיל האוויר הישראלי נערך למלחמה שתכלול התקפה משמעותית על בסיסיו ומתקניו באמצעות טילים ורקטות באופן שיאפיל על אירועי מלחמת לבנון השנייה. בצה"ל מעריכים כי מספר הרקטות והטילים יגיע למאות ביממה, כשלחלקם רמת דיוק משופרת.

מחקר שנעשה בחיל מגלה כי בעת מלחמה ממושכת והפצצת בסיסיו באמצעות טילים ורקטות, יידרשו כלל חיילי הבסיס להסתתר תחת אזורים ממוגנים ועקב כך תיפסק הפעילות המבצעית על הקרקע. "אנחנו מתרגלים את החיילים לתפקד תחת שמיעת סירנות חוזרות בקצב גבוה, להתייחס אליהן ברצינות, ובמקביל לשמור על מתח מבצעי", הסביר קצין בכיר בחיל האוויר.

המחקר שנעשה מגלה, כי פעילות החיילים על הקרקע תשובש באופן זמני בלבד בשל העיסוק בהתגוננות בפני נפילת טילים. בהסתמך על ממצאי המחקר נערך החיל לאפשר חימוש, תדלוק וטיפול טכני בכלי הטיס גם במקרה של התקפת טילים על הבסיס. "אני מרגיש בטוח לפעול תחת ספיגה אם תפרוץ מלחמה. זה יהיה מורכב אבל ניתן לביצוע", אמר הקצין.

משפחות הטייסים יפונו בזמן לחימה

תכנית ההיערכות כללה ניתוח אפשרי של הנזק שתגרום מתקפת טילים על הבסיסים למערכי התחמושת, המלאי, התשתיות, כלי הטיס וסכנה לחיי אדם. אחת ההחלטות שהתקבלו הייתה לפזר את כוח האדם ברחבי כל הבסיס כדי למזער את היכולת לפגיעה. "עשינו ניתוח עד רמה של איפה החיילים יאכלו וישנו. לא יהיה מצב שבו קבוצות גדולות של חיילים ישהו באותו מקום ביחד - לא בזמן האוכל ולא בפעילות המבצעית", הסביר הקצין הבכיר.

לדבריו, נותחו כל נקודות התורפה שמסוגלות לפגוע ברצף התפקודי בבסיס. "אנחנו ערוכים לפעול גם אם מערכת החשמל תיפגע. נדע גם לקבל ולהוציא אל הפועל פקודות. חיפשנו את כל נקודות התורפה והניתוח ירד לרמה של צינור דלק חשוף. אחרי טיפול בנושא הגענו למצב סטטיסטי שבו מתוך מיליון רקטות שישוגרו לעבר אותה נקודה, רק אחת תפגע בו".

החלטה נוספת שהתקבלה במסגרת ההיערכות לנפילת טילים בשטח הבסיס, היא לפנות את משפחות הטייסים משיכון המשפחות. "אין כל כוונה להשאיר אותם במצב של לחימה משמעותית ונארגן להם מסגרות מתאימות, למשל בירושלים וים המלח", הסביר הקצין הבכיר.

בחיל האוויר בוצעו סדרה ארוכה של תרגילים במתווה של מלחמה ונחיתה של רקטות וטילים. באחד מבסיסי חיל האוויר הגדולים בוצעו מתחילת 2011 ועד כה 45 תרגילי ספיגת טילים, כשהאחרון שבהם נערך באמצע השבוע שעבר. התרגילים כוללים תרחישים בטייסות השונות, במפקדות ובמגורי הבנות תוך הפעלת אפקטים של עשן, חזיזים וסירנות.

עוד בנושא
מזל"טים וטילים מיוחדים: היתרון של צה"ל במלחמה הבאה
40 לאנשי המל"טים: "בעתיד לא יהיו מטוסים מאוישים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully