וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור לאומי בבריטניה: האיש שלחם בדוב וניצח

דוב קוטב תקף משלחת בריטית באי באוקיינוס הארקטי, הרג בן 17 ופצע שלושה. התוצאה עלולה הייתה להיות חמורה בהרבה אלמלא גבורתו של מייקל ריד, שנאבק בדוב בידיים חשופות ולבסוף ירה בו

מה עובר על הדובים בעולם? חודש אחרי שדובת גריזלי הרגה מטייל בפארק ילוסטון במערב ארצות הברית, ושבועיים אחרי שדובים פצעו קשה ארבעה נערים ב"מסע הישרדות" באלסקה, תקרית קטלנית נוספת - והפעם זהו דוב קוטב, שתקף בסוף השבוע משלחת בריטית באי ספיצברגן שבאוקיינוס הקרח הצפוני, הרג נער בן 17 ופצע שלושה חברים נוספים במשלחת.

התקשורת הבריטית מלאה היום בשבחים לראש המשלחת, מייקל "ספייק" ריד, שלפי העדויות לחם בדוב, ולבסוף ירה בו למוות. ריד, שנפצע קשות בפניו ובצווארו במהלך התקרית ולסתו נשברה, מוכתר בכל מקום כ"גיבור". מצבו מוגדר כעת קשה אך יציב.

מחנה של משלחת בריטית הותקפה על ידי דוב קוטב באי ספיצברגן, אוקיינוס הקרח הצפוני, נורבגיה, אוגוסט 2011. רויטרס
מפנים את גוויית הדוב מהמחנה/רויטרס

הדוב הענקי, כרבע טונה משקלו, תקף במפתיע מחנה אוהלים של משלחת "האגודה הבריטית למסעות מחקר", שכללה כמה סטודנטים צעירים, על האי המרכזי בקבוצת איי סוולבארד, השייכים לנורבגיה ונמצאים כ-1,000 קילומטרים מהקוטב הצפוני. הדוב תקף אוהל בו ישנו שלושה נערים מהמשלחת, שאחד מהם - הוריישו צ'אפל בן ה-17 - נהרג. השניים האחרים נפצעו, ובשלב זה נזעק למקום ריד, שישן באוהל סמוך.

לפי העדויות שפורסמו בעיתוני בריטניה, ריד בן ה-29 החל להיאבק בידיו החשופות בדוב - אך הדוב הצליח לחבוט בראשו ולנשוך אותו. בשלב זה הגיע למקום שותפו להנהגת המשלחת, אנדרו ראק בן ה-27, והצליח להסיח את דעתו של הדוב - ואז ניצל ריד שבריר שנייה פנוי, תפס בידו רובה והצליח לירות בדוב ולהורגו בירייה אחת.

הוריישו חבט בדוב עם קת הרובה - אך הוא הכריע אותו

"הוא היה אכזרי", תיאר ריד באימייל שכתב לאחר התקרית לבני משפחתו, שציטוטים ממנו פורסמו ב"דיילי מירור". "הוא תקף את האוהל ואז פנה לכיווני - אך הצלחתי להתחמק ולתפוס את הרובה". כוחות הצלה שהוזעקו למקום הגיעו בתוך שעות, ומצאו את חברי הקבוצה פצועים והמומים, כשגופת הדוב עדיין מוטלת במרכז המאהל.

במכתבו התייחס ריד גם לצ'אפל המנוח, נכדו של רמטכ"ל הצבא הבריטי בעבר, אותו תיאר כ"אחד החברים הכי מוצלחים במשלחת". חברו לאוהל, פטריק פלינדרס, סיפר כי צ'אפל ניסה ללחום וחבט באפו של הדוב בעזרת קת הרובה שלו "כמו באלת בייסבול", אך הדוב הכריע אותו. פלינדרס וחברם השלישי לאוהל, סקוט בנל-סמית, נפגעו גם הם שניהם בראשם מטפרי הדוב, ועברו אתמול ניתוחים פלסטיים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מחנה של משלחת בריטית הותקפה על ידי דוב קוטב באי ספיצברגן, אוקיינוס הקרח הצפוני, נורבגיה, אוגוסט 2011. רויטרס
המחנה על האי ספיצברגן. "היינו הרבה יותר מודאגים בשנה שעברה, כשהוא נסע לטפס על הרים באפגניסטן", סיפרו הוריו של ריד/רויטרס

"אנחנו מאוד גאים במייקל, הוא הרפתקן מנוסה ועבר אימון מקיף לפני היציאה למשלחת", סיפרה אתמול אחותו של ריד, ג'ולייט. "אבל הוא ממש הרוס ממותו של הנער שעליו היה אחראי". אביו, פיטר, הוסיף בראיון לרשת "סקיי ניוז" כי האירוע היה בלתי צפוי לחלוטין: "למען האמת, היינו הרבה יותר מודאגים בשנה שעברה, כשהוא נסע לטפס על הרים באפגניסטן. שמענו שכולם אומרים עכשיו שהוא גיבור, וזה מאוד מרגש. אבל אנחנו בעיקר חושבים על משפחתו של הילד שנהרג".

מחנה של משלחת בריטית הותקפה על ידי דוב קוטב באי ספיצברגן, אוקיינוס הקרח הצפוני, נורבגיה, אוגוסט 2011. רויטרס
כוחות הצלה שהוזעקו למקום מצאו את חברי הקבוצה פצועים והמומים. פינוי גופתו של צ'אפל למסוק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully