וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מתנחלים נעצרו בחשד לביצוע פעולות "תג מחיר"

יהושע בריינר

7.8.2011 / 16:24

השניים, תלמידי ישיבת "עוד יוסף חי", נלקחו לחקירה בחשד למעורבות ב"פעילות חשאית ואלימה" כהגדרת השב"כ. ייתכן כי הם קשורים גם להצתת מסגדים. המתנחלים: "זו רדיפה פוליטית"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ארגון "תצפית", עריכה: טל רזניק)

השב"כ עצר היום (ראשון) בשעות הצהריים שני מתנחלים מיצהר ואלון מורה החשודים במעורבות בפעולות "תג מחיר" אלימות באזור השומרון כנגד פלסטינים. הבלשים ואנשי שב"כ עצרו סמוך למחלף גהה את כלב בלנק, תושב יצהר בן 22 שלפני כשבוע הוצא נגדו צו הרחקה מנהלי לשנה משטחי יהודה ושומרון. בלנק נסע ברכב ובו ארבעה תושבי יצהר נוספים כשנעצר. כמו כן נעצר קטין בן 16 , תושב ההתנחלות אלון מורה, בזמן ששהה בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, שבראשה עומד מחבר הספר 'תורת המלך', הרב יצחק שפירא.

מעצרו של בלנק היה דרמטי במיוחד, כאשר בשעה שנסע ברכב ביחד עם עוד ארבעה תושבי יצהר שקיבלו אף הם צו הרחקה מנהלי בכביש מספר ארבע, עקף את רכבם רכב בילוש והורה להם לעצור. לאחר שווידאו את זהות יושבי הרכב, הודיעו השוטרים כי בידיהם צו מעצר לבלנק. הקטין בן ה-16 נעצר בכניסה לישיבה ביצהר לאחר שכוחות המשטרה המתינו במקום החל משעות הבוקר.

ייתכן שהשניים אף קשורים לאחד ממקרי הצתת המסגדים שאירעו בשנים האחרונות, אולם לטענה אין אישור מגורם רישמי. בשב"כ אישרו כי "השניים נעצרו על רקע חשד למעורבות בפעילות אלימה וחשאית כנגד רכוש פלסטיני".

השניים נחקרים בשעה זו על ידי אנשי השב"כ בתחנת המשטרה בפתח תקווה. עו"ד עדי קידר מארגון 'חננו' נמצא כעת בדרכו אליהם על מנת לייעץ להם משפטית. הוא טוען כי השניים מוחזקים בתנאים קשים וכי החשדות נגדם לא ברורים שכן טרם נחקרו על ידי אנשי השב"כ. "הם מוחזקים בתנאים של מחבלים", הוא אומר, "בגדיהם נלקחו מהם ואין בתאם מיטה או שירותים". ככל הנראה יובאו השניים מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה.

כזכור, אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, חתם בשבוע שעבר על 12 צווי הרחקה מנהליים לתושבים ביצהר והסביבה לאחר שלדבריו הקבוצה הייתה מעורבת באירועי אלימות ואף בהצתת מסגדים באזור. גורמי ביטחון כינו את המורחקים "אנשי טרור של ממש" ואמרו כי הם מעורבים בפעילות חשאית ואלימה כנגד פלסטינים, הגדרה דומה לחשד השב"כ כנגד שני העצורים היום.

מתגובת היישוב יצהר עולה כי השב"כ ניסה בשבוע האחרון להידבר עם היישוב בעקבות הוצאת צווי ההרחקה: "התנהלות השב"כ במעצרם של השניים מוכיחה שוב כי צווי ההרחקה המנהליים מהווים התעללות ורדיפה פוליטית גרידא. בקשות השב"כ להידברות מוכיחה עצמה כיוצאת מהשפה ולחוץ".

עוד בנושא:
לקראת ספטמבר? צווי הרחקה הוצאו ל-12 מתנחלים
ביצהר תכננו: קורס "הגנה עצמית" מפני פלסטינים
בכיר בצה"ל: "אירועי תג המחיר - טרור יהודי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully