וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצהר תכננו: קורס "הגנה עצמית" מפני פלסטינים

יהושע בריינר

3.8.2011 / 0:01

כמה מהחשודים שקיבלו הבוקר צווי הרחקה מהשטחים לאחר שתכננו והיו מעורבים בפעולות "תג מחיר", תכננו קורס קרב מגע לקראת ספטמבר: "לקחו לנו את הנשק, נותר לנו להגן על עצמנו בידיים"

חלק מתושבי יצהר שקיבלו אתמול (שלישי) צווי הרחקה מנהליים מיהודה ושומרון, בחשד שהיו מעורבים ותכננו הצתות של מסגדים, היו בעיצומן של הכנות לחניכת קורס אותו כינו "קורס להגנה עצמית", שנועד להכשיר את המתנחלים להתמודד עם חדירת פלסטינים לשטחם. המתנחלים תכננו להביא לשומרון מדריכי קרב מגע, שיכינו את תושבי יצהר לקראת חודש ספטמבר, מימושה של היוזמה הפלסטינית להכרה חד-צדדית בעצמאותם באו"ם, והמהומות שייתכן ויפרצו לאחר מכן.

עוד בנושא
לקראת ספטמבר? צווי הרחקה הוצאו ל-12 מתנחלים
גורמי ביטחון: ”המורחקים מיצהר מעורבים בטרור”

בין המארגנים הבולטים של הקורס נמצא גם פעיל הימין עקיבא הכהן, הנחשב במערכת הביטחון לאחד מהפעילים הבולטים ביצהר, ואשר קיבל הבוקר צו הרחקה לשנה שלמה משטחי יהודה ושומרון בשל מעורבותו בהצתות. "אנחנו עדים בתקופה האחרונה לתופעה מזעזעת שבה ערבים מגלים תושייה וחודרים לא חמושים למאחזים, מציתים, גורמים נזק ופוצעים את התושבים, כאשר הצבא עומד מנגד חסר אונים", סיפר הכהן לוואלה! חדשות. "הצבא לא מתמודד מול זה כאילו מדובר באירוע טרור, ולא יודע כיצד להגיב לעובדה שהם לא חמושים. אותם אנשים במאחזים נאלצים לקרוא לנו על מנת שנגן עליהם מפני הטרור החדש ונסייע. מכיוון שלקחו לנו את הנשקים, האמצעי היחיד שנותר לנו להגן על עצמנו זה בעזרת הידיים ובקרב מגע".

לדברי הכהן, על רקע החשש בצה"ל מפני צעדות המוניות לכיוון ההתנחלויות בספטמבר, הוחלט במאחזים ללמד הגנה עצמית לצרכי התגוננות. "זו זכות אלמנטרית להגן על עצמנו ועל רכושנו ולצערנו אנו רואים שצה"ל בוחר באימונים דווקא להרחיק את המתנחלים ולא להרחיק את הערבים, ועל כן עלינו להגן על עצמנו ועלינו ללמוד כיצד לעשות זאת".

"אינני איש טרור"

במקביל, הכהן, בן 26 ואב לארבעה, נערך לקראת הרחקתו מהיישוב. הכהן כבר הורחק מספר פעמים בצווים מנהליים, אולם לתקופות קצרות יותר. "אני בעל טחנת קמח, והחשש הגדול שלי הוא מהתמוטטות כלכלית", אמר הכהן והוסיף כי "בפעמים הקודמות הצלחתי רק בזכות תרומות של הציבור אבל הצווים הכניסו אותי לחובות גדולים. אין לי שום קשר להצתת מסגדים או ל'תג מחיר', אבל נוח לשירות הביטחון הכללי להגיד לציבור שאני כזה. אם הם חושדים בי, אדרבא, שיביאו אותי בפני בית משפט, שיציגו ראיות ואני אוכיח שהם משקרים. אינני איש טרור ואני עוסק רק בהגנה עצמית".

לדברי הכהן, כעת משהורחק מיצהר יפעל ביחד עם פעילים נוספים כנגד תופעת ההתבוללות בערים המעורבות. "הבעיה של הערבים איננה רק בשומרון אלא בכל הערים המעורבות ובערי התפר כדוגמת ירושלים וכפר סבא. כל מי שחי בערים חש את הערבים ברחובות. הבנות מפחדות להסתובב, הפשע הולך וגובר וזה שסילקו אותנו מיצהר לא ימנע מאיתנו לעזור באותן השכונות על מנת לקדם את האג'נדה היהודית", אמר הכהן.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully