וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: "המורחקים מיצהר מעורבים בטרור"

יהושע בריינר

2.8.2011 / 16:09

12 המתנחלים שקיבלו צווי הרחקה מעורבים בפעולות "תג מחיר" חמורות. גורמי הביטחון: "החבורה הזו עסקה בפעילות שהובילה להצתת מסגדים ולפגיעה בפלסטינים, היא מהווה איום שצריך לנטרל"

הצתת מסגדים ופגיעה בפלסטינים - אלה הן הפעולות העיקריות אותן מייחסים במערכת הביטחון ובשב"כ לקבוצת 12 המתנחלים, שהורחקה הלילה (שלישי) בצווים מנהליים מאזורים שונים ביהודה ושומרון. כעת, מסבירים גורמי הביטחון מה הביא אותם לנקוט בצווי הרחקה.

עוד בנושא המורחקים:
לקראת ספטמבר? צווי הרחקה הוצאו ל-12 מתנחלים
בכיר בצה"ל: "אירועי תג המחיר - טרור יהודי"
אלוף פיקוד המרכז: "תג מחיר" עלול להבעיר את השטח

לדבריהם, הוצאת הצווים נעשתה לאחר עבודת מודיעין מאומצת בת למעלה משנתיים, שבמהלכה נאספו חומרים המייחסים לאנשי הקבוצה מעורבות עמוקה בביצוע, בהובלה ובהכוונה לשריפת מסגדים, הצתת מבנים ופגיעה בפלסטינים. בשב"כ מייחסים לקבוצה קשר ישיר להצתת המסגדים בכפר יאסוף ובכפר אל מורייר בשנתיים האחרונות, וייתכן שאף להצתת המסגד בבית פאג'ר שבגוש עציון לפני כשנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעורבות עמוקה בהובלה וביצוע הצתת מסגדים. פעולות תג מחיר במסגד באל מורייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

היערכות להצהרה הפלסטינית בספטמבר

"פוטנציאל הסיכון מהקבוצה הזאת דרש את ביצוע הצעד המרחיק לכת הזה", אמרו גורמי ביטחון לוואלה! חדשות, "תפקידנו הוא גם לסכל אירועים ועל רקע הזה, והוצאת הצווים נועדה לנטרל את האיום שמגיע מהחבורה הזאת". לדבריהם, "האנשים הללו מעורבים בפעילות טרור של ממש ולא סתם בהובלה של פעולות מחאה. להצתת מסגדים יש משמעויות ביטחוניות נרחבות על כלל האזור, והחבורה הזו עסקה בפעילות חשאית עם הקשרים ישירים להצתת מסגדים ולפגיעה בפלסטינים".

קבוצת 12 תושבי יהודה ושומרון, שקיבלו הלילה צווי הרחקה מנהליים, מוכרים היטב למחלקה היהודית בשב"כ ולכוחות הביטחון על רקע חשדות שהיו נגדם בעבר על כוונות לבצע פעולות "תג מחיר" או על מעורבות שיוחסה להם לביצוע הפרות סדר. בשב"כ ובמשטרה ניסו במשך תקופה ארוכה למצוא ראיות מרכזיות, שיצליחו להביא חלק מהמורחקים למשפט, אולם עד היום איש לא הועמד לדין על אירועי תג מחיר חמורים כדוגמת הצתת המסגדים.

השימוש בצווי ההרחקה, כך נראה, הוצא לפועל לקראת ההכרזה הצפויה על המדינה הפלסטינית בספטמבר, ולאחר שבשב"כ ובצה"ל נואשו מהשגת ראיות פליליות שיובילו להעמדה לדין של מי מה-12. בין המורחקים ישנם שלושה קטינים, וכן מספר תושבים המתגוררים בחברון, בצפון הארץ, במאחז אש קודש ובאלון מורה, המנהלים קשרים עם תושבי יצהר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשב"כ ובצה"ל נואשו מהשגת ראיות פליליות. הצתת רכב בעינאבוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוכרים לגורמי הביטחון

בין הפעילים שהורחקו ניתן למצוא את עקיבא הכהן, פעיל ימין מוכר וותיק שהורחק כבר מספר פעמים בצווים מנהליים מיצהר ומיהודה ושומרון. הוא אף נעצר מספר רב של פעמים בחשד לקידום אירועים אלימים ,ונחשב בעיני מערכת הביטחון לבורג מרכזי באירועים היוצאים מיצהר. הכהן עתר לבג"ץ בעבר כנגד הרחקתו, אולם עתירות אלה נדחו.

מורחקים נוספים הם אוריה כהן, תלמידו של ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, ומחבר הספר תורת המלך, הרב יצחק שפירא שהורחק בעבר למשך חצי שנה בתקופת ההתנתקות ופעם נוספת ב-2006, אז תוכנן פינוי מאחזים גדול. באחרונה נעצר שוב על ידי המשטרה במסגרת מעצרים של אנשי האתר "הקול היהודי" המזוהה עם הימין הקיצוני.

אפי חייקין, פעיל ימין מוכר שהיה מעורב על פי החשד במספר אירועי "תג מחיר" בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, נמנה גם הוא על קבוצת ה-12. חייקין מוכר בעיקר בכינוי "ד"ש מאפי", לאחר שכתובת גרפיטי עם המילים האלה נכתבה על רצפת המסגד בכפר יאסוף לאחר שהוצת. כמו כן, ניתן למצוא בקבוצה המורחקים את אליאב אליהו, פעיל ימין מוכר שהורחק ב-2009, אליהו בר-און מאלון מורה ואת דוד צבי אליהו.

זעם ביצהר

ביצהר מגיבים בחריפות לשימוש בצווי ההרחקה. לדברי תושבי יצהר, "שוב אנו עדים להתנהלות החמורה של המשטרה והשב"כ, שמתמקדים בהרחקת אנשים מביתם וממשפחותיהם תוך פגיעה בהתיישבות במקום בתוכניות הרצחניות של הערבים לקראת ספטמבר". עוד אמרו ביצהר כי "אינספור פעמים התבקש השב"כ בכנסת ובמערכת הציבורית לפעול כמדינת חוק, אולם בשב"כ מעדיפים שלא לכבד את העניין ולפעול על ידי הוצאת צווים מתקופת המנדט ללא משפט. הדבר מוכיח שוב ובאופן חד משמעי את הרדיפה הפוליטית ואת ההטיה נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully