וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי ההפגנה: אנשי מאהל המחאה מלאי תקווה

7.8.2011 / 16:07

אחרי ימים מתוחים לקראת ההפגנה, אנשי המאהל בשדרות רוטשילד בתל אביב התעוררו לבוקר של שמחה. "אחרי ההפגנה הייתה תחושת התעלות. זה היה דיוקן של החברה הישראלית"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')


יום אחרי "הפגנת ה-300 אלף", התעוררו היום (ראשון) דיירי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב לבוקר של תקווה. הם נזכרים בהפגנה של אתמול, ובמאות אלפי בני האדם שהשתתפו בה ומסכימים פה אחד: "אתמול היה אירוע מדהים, העיסוק במספרים זניח והמסר שהועבר לממשלה חד משמעי".

עוד על "הפגנת ה-300 אלף":
מאות אלפים הפגינו: "עכשיו זו שעת הזעקה"
המחאה בתמונות: מאות אלפים מוחים ב"הפגנת כל הזמנים"
סיקור המחאה בעולם גובר: "היסטוריה בישראל"

הפגנת מחאה של 200,000 בני אדם ברחוב קפלן, תל אביב, במחאה על שחיקת מעומד הביניים ויוקר המחיה, ובקריאה לצדק חברתי, 6 באוגוסט 2011. Ariel Schalit, AP
ההפגנה בתל אביב, אמש/AP, Ariel Schalit

אדם דובז'ינסקי, יליד ירושלים ובעל תואר שני במשפטים המתגורר במאהל ושובת רעב כבר 19 ימים התייחס לוויכוח שנוצר סביב מספר האנשים שהשתתפו בהפגנה. "אני יכול להתפגר פה במאהל וראש הממשלה לא ינקוף אצבע. אין ספק שאנשי הימין שואפים לצמצם את המספרים ממניעים פוליטיים, אבל המחאה לא מופנית כלפיהם".

רותם, סטודנט לקולנוע מקריית גת ששוהה כבר שמונה ימים במאהל סיפר על תחושת השמחה בעקבות הנוכחות העצומה של מפגינים בעצרת בתל אביב ובכל הארץ. "אחרי ההפגנה הייתה תחושת התעלות. היא הייתה דיוקן של החברה הישראלית. זה לא רק הכמות אלא האיכות. אנחנו כאן ככל שיידרש".

תושב נוסף במאהל התל אביבי, פיליפ זונדלוביץ' מרמת גן, ששוהה במאהל שבועיים נזכר בחשש לפני ההפגנה שאנשים לא יגיעו: "היינו במתח מטורף לקראת ההפגנה. התחושה הייתה או שניפול או שתהיה הצלחה גדולה". גם הוא התייחס לוויכוח על מספר האנשים שהיו בהפגנה ואמר כי "הממשלה מתעסקת ללא הרף בוועדות ויוזמות ומספרים. אך לסיכום, אנשי הממשלה אמביוולנטיים לשטח. הם מבוהלים, אין להם פתרונות, וגם אם היו להם, אנחנו לא סומכים עליהם".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully