וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברי הצוות שחיסל את בן לאדן נהרגו באפגניסטן"

בהתרסקות מסוק נאט"ו באפגניסטן נהרגו 22 חיילי צוות מספר שש, הצוות ביחידת העילית של חיל הים האמריקאי שחיסל את מנהיג אל קאעדה, אוסמה בן לאדן, בפקיסטן. הטליבאן לקח אחריות

מעל 20 חיילים ביחידת העילית האמריקאית ה"נייבי סילס" – היחידה שחיסלה את מנהיג אל קאעדה, אוסמה בן לאדן, נהרגו אמש (שבת) בהתרסקות מסוק באפגניסטן, כך נודע לסוכנות הידיעות AP.

גורמים אמריקאים רשמיים אמרו לסוכנות הידיעות כי קרוב לוודאי שלא מדובר באותם חיילים שלקחו חלק בחיסול, אלא בחבריהם ליחידה. עוד מסרו הגורמים, כי על המסוק היו 22 חברי צוות מספר שש של ה"סילס", שלושה אנשי צוות אוויר, שבעה חיילים אפגנים, כלב והמאמן שלו, מתורגמן מקומי וצוות המסוק.

הגורמים ציינו כי מדובר באובדן חיי האדם הקשה ביותר בתולדותיו של צוות מספר שש ביחידה היוקרתית של חיל הים האמריקאי, שידוע בתור קבוצת הפיתוח של אמצעי הלחימה המיוחדים של חיל הים.

בתוך כך, גורם רשמי בממשל האמריקאי אישר אתמול כי המסוק, בו נהרגו 38 חיילים, הופל ככל הנראה על ידי מורדים במדינה.

שני מסוקי אפאצ'י במהלך תרגיל. רויטרס
נשיא אפגניסטן הביע את תנחומיו למשפחות 38 החיילים שנהרגו בהתרסקות המסוק/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, אמר נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, כי מדובר בתקרית החמורה מזה עשור בה מעורבים כוחות זרים. הגורם הרשמי האמריקאי חיזק את דבריו של קרזאי, ואמר כי ההתרסקות, שבה נהרגו 31 חיילים מהכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית ושבעה חיילים של צבא אפגניסטן, היא התקרית עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר בעשר שנות הלחימה במדינה.

על פי הודעה שנמסרה ממשרדו של הנשיא האפגני, המסוק התרסק במרכז מחוז מידאן וורדק, מערבית לבירה קאבול. "הנשיא משתתף בצערם העמוק של עמיתו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ובני משפחותיהם של החיילים האמריקאים והאפגנים שנהרגו", נכתב בהצהרה.

ארגון הטליבן מיהר ליטול אחריות על התרסקות המסוק. בהודעה שנמסרה מהארגון, נאמר כי פעיליו יירטו את המסוק במהלך חילופי אש, בהם נהרגו גם שמונה מפעיליו. אלא שבתחילה, הוטל ספק במידת אמינות נטילת האחריות כיוון שהארגון ידוע בנטייתו למהר ליטול אחריות גם על פעולות שלא התבצעו על ידו.

עוד באותו נושא:
אפגניסטן: 38 חיילים נהרגו בהתרסקות מסוק נאט"ו
ארה"ב: "מסוק נאט"ו הופל ככל הנראה על ידי מורדים"
אל קאעדה אישר: בן לאדן חוסל על ידי ארה"ב

(עדכון ראשון: 20:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully