וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מחפשים נעדר הסובל מאלצהיימר: "מצבו חמור"

רמי שני

6.8.2011 / 13:29

חיים עדני, תושב גן יבנה בן 52, הסובל מאלצהיימר, יצא מביתו ביום שישי שעבר ומאז לא שב. בני משפחתו לא מאבדים תקווה: "יש לנו משפחה גדולה והוצאנו את כולם כדי לסייע בחיפושים"

חיים עדני, תושב גן יבנה בן 52, הסובל ממחלת האלצהיימר, יצא מביתו ביום שישי שעבר ומאז לא שב. בני משפחתו נקרעים מדאגה לשלומו: "הפכנו כאן כל אבן וחיפשנו במרבית המקומות", סיפר אחיו של חיים, מרדכי, בשיחה עם וואלה! חדשות, "לצערי, אל המקום שבו הוא נמצא עדיין לא הגענו. צריך לחפש בכל פינה אפשרית".

"הוא נראה אדם נורמטיבי לחלוטין", המשיך מרדכי, "אנחנו דואגים לטפח את מראהו והוא כלל לא נראה מוזנח. אי אפשר לראות עליו שהוא אינו כשאר האנשים. לכן המצב שלו הוא יותר חמור מנעדרים אחרים. הוא לא יבקש עזרה ולא נראה כמי שזקוק לעזרה".

עקבותיו של עדני נעלמו לאחר שיצא עם אמו ואחיו מרדכי מבית האם, ביום שישי בתום ארוחת הערב. "קראנו לו, אך הוא החל לרוץ ופנה לכיוון הבית", סיפר מרדכי, "בגלל מצבו, יש לו שלושה צירים שבהם הוא נע. הוא מכיר אותם והולך בהם לעיתים עשרות פעמים ביום. באופן כללי, כך אנו יכולים לדעת אם הוא בסביבת הבית או לא".

"הוא יכול להסתובב בכל מקום"

בני המשפחה, הנוטלים חלק פעיל בחיפושים, מתארים בפני כל אדם הבא לסייע להם את מצבו של אחיהם. "הימים האלה הם קריטיים למצבו", הסביר מרדכי, "יש לנו משפחה גדולה והוצאנו את כולם כדי לסייע בחיפושים, אבל כוחות המשפחה הם מוגבלים. לכן, אנחנו מבקשים מכל מי שיכול – לסייע בדרך של חיפושים וגם באמירת תהילים".

לפני כחודש, נמצא עדני באשקלון, מסיבה לא ברורה. כשניסו בני המשפחה לברר את נסיבות העניין, הם הבינו שככל הנראה, הוא צעד לאורך כביש ונהג רכב שעבר לידו הציע לו הסעה לאשקלון. הוא הסכים לכאורה וכך הגיע לשם. "הדבר הזה מוביל אותנו לחפש למעשה בכל הארץ", הסביר ראש משרד קהילה ומשטרה בקריית מלאכי, פקד יורם סבג, "כשהבנו שהנעדר סובל מתסמונת נדירה של שיכחה, הרחבנו את הסריקות באמצעים שונים והחיפושים הם חוצי אזורים כי הוא יכול להיות בכל מקום". לדבריו, "קיבלנו מספר הודעות על אפשרות שהוא נראה בכמה מקומות. טיפלנו עד עתה בעשר ידיעות מהסוג הזה, לצערנו ללא כל תוצאות בינתיים".

לחיפושים הצטרפו גורמים רבים ממרחב לכיש וכן מתנדבים ובעלי אמצעים ממקומות אחרים. בתוך כך, הופעלו גם יחידות המרחב השונות, בהן יחידות סיור על אופנים וטרקטורונים, פרשים וכלבי גישוש. בין הרבים שהגיעו לסייע בחיפושים, גם מתנדבים מיחידת החילוץ מגילות ים המלח, שאנשיה התמחו באיתור נעדרים. "העבודה שלנו מתבטאת בעיקר במאמצים מודיעיניים וניסיונות למצוא קצה חוט, שיוביל למקום שבו הוא נמצא", סיפר חגי רונבלום, איש היחידה, "כרגע כל החיפושים הם בסביבה. הוא יכול להסתובב בכל מקום. כאן או אפילו באילת".

הדיווח הראשוני על היעדרו של חיים עדני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully