וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בחיל הים: הלוחם שהצליח לגבור על הימאי

עבודה טובה מאחורי הקלעים - זה מה שסלל לפי קצינים בכירים בחיל הים את מינויו המפתיע של תא"ל רם רוטברג לתפקיד מפקד החיל. הסבלנות בישיבה על הגדר וההמתנה לשעת הכושר השתלמו

בחיל הים כבר תפרו את חליפת מפקד החיל עבור ראש המטה תת-אלוף רני בן יהודה שזכה לתמיכה ברורה של מפקד חיל הים הנוכחי האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום והרמטכ"ל היוצא רב-אלוף גבי אשכנזי. יש מי שאומר בצמרת צה"ל, כי הוא נבנה כמועמד יחיד. היו גם בכירים בצבא שחשבו כי הרמטכ"ל המכהן רב-אלוף בני גנץ נוטה לצדו. ברגע האמת, הוחלט לבחור בתת-אלוף רם רוטברג, שהושאל למועצה לביטחון לאומי.

קצינים בכירים בחיל הים טוענים כי תת-אלוף רוטברג התכונן לרגע ההכרעה ועשה עבודה טובה יותר מאחורי הקלעים כשהוא זוכה לשבחים מראש הממשלה בנימין נתניהו, איתו עבד בשנים האחרונות בתפקידו במל"ל, משר הביטחון אהוד ברק ומהאלוף יואב גלנט שנמצא כעת בחופשת פרישה. כל אלו בנוסף לקורות חייו המפוארים, הכריעו את הכף לטובתו. רא"ל גנץ בחר את ה"לוחם" על פני ה"ימאי", שעשה עד כה תפקיד אחד בדרגת תא"ל.

עוד בנושא:

מינוי מפתיע למפקד חיל הים: תא"ל רם רוטברג
לפני ההכרעה: המאבק על מינוי מפקד חיל הים

רם רוטברג. דובר צה"ל
צמח בחיל הים כלוחם עז נפש בשייטת 13. רוטברג/דובר צה"ל

תת-אלוף רוטברג, צמח בחיל הים כלוחם עז נפש בשייטת 13 ולאחר מכן מונה למפקד יחידת המסתערבים דובדבן בתקופת האינתיפאדה, פיקד על שייטת 13 איתה יצא למבצעים נועזים, ביניהם הפשיטה על ספינת הנשק הקארין איי, פיקד על בסיס חיל הים בחיפה ולבסוף מונה לתפקיד היוקרתי של ראש מספן מודיעין בחיל הים. בקיץ 2006 הוא ספג ביקורת קשה לאחר שספינת האח"י חנית נפגעה מטיל ה-סי 802 של החיזבאללה.

ארבעה חיילי צה"ל נהרגו, הספינה כמעט וטבעה ובעיקר הדימוי ויכולת ההרתעה של חיל הים נפגעה. תחקירי המלחמה לא ריחמו על רוטברג ומתחו ביקורת על האופן בו הועבר המידע לכוחות כחלק מהיערכות לאפשרות שטיל מסוג זה ימצא בידי חיזבאללה. ברקע התנהלו חילופי האשמות בין חיל הים לאמ"ן. לבסוף הוחלט להזעיק את האלוף מרום מתפקידו כנספח צבאי בחו"ל כדי שיקבל על עצמו את תפקיד מפקד חיל הים ורוטברג ראה את הדרך אל מחוץ לחיל.

בזמן הזה, נפגש רוטברג עם אלופים בצה"ל והתמודד על תפקידי תא"ל אך לא זכה בהם ולבסוף התיישב על תפקיד מכובד במל"ל. שם צבר ניסיון מטה שהיה חסר לו. הסבלנות בישיבה על הגדר וההמתנה לשעת הכושר השתלמו לו.
תוך זמן קצר ייצא האלוף מרום לחופשת פרישה ויעביר את שרביט החיל לידי הקצין, שחשב כי ראוי שיפרוש מצה"ל בעקבות מלחמת לבנון השנייה. המתח והסקרנות לקראת היום המדובר דומה ליום בו היה אמור להעביר רב-אלוף גבי אשכנזי את האחריות לידיו של האלוף יואב גלנט כרמטכ"ל הבא.

בבחירתו של רוטברג, סימן רב-אלוף גנץ לחיל הים את דרכו. האלוף מרום שקיבל צל"שים בפורומים סגורים, הגה מבצעים נועזים ואמיצים אך אין ספק שניסיונו של רוטברג כלוחם יביא את חיל הים לשיאים חדשים בתחום המבצעים החשאיים.

ממתינים זמן רב לדרגת האלוף

אחרי הסערה שחוללה ההודעה על מינוי מפקד חיל הים אצל "הירוקים" עסקו במינויים הנוספים. רב-אלוף גנץ הוכיח כי לא תמיד מי שנמצא בלב לבה של הפוליטיקה הארגונית יזכה בתפקיד. תת-אלוף עוזי מוסקוביץ', שריונר שפיקד על המרכז לאימוני יבשה ואוגדה 162, יתמנה למפקד אגף התקשוב.

מוסקוביץ' ידוע כמפקד קשוח מאוד ובעל דרישות וללא פטרונים בצמרת הצבא. כך גם תת-אלוף קובי ברק שהיה רמ"ח מבצעים ורח"ט מבצעים ומפקד אוגדה. קצין איכותי שיקבל בקרוב את הפיקוד על אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. המינוי המפתיע הוא של תת-אלוף יוסי ביידץ לתפקיד מפקד המכללות. מי שהיה ראש חטיבת המחקר באמ"ן ומוגדר כ"גאון" שתמיד פעל רחוק מאור הזרקורים, אסטרטג אמיתי שנמנע מפוליטיקות.

המינוי של תא"ל יוסי ביידץ נראה מפתיע מאחר ובדרך כלל ממנים לתפקיד לוחם, קצין בכיר שצמח בשטח כדי שיביא את ניסיונו רב השנים למסלולי הלימוד של ליבת פיקוד צה"ל באגפים והחילות השונים. התפקיד היה נראה טבעי עבור תא"ל נועם תיבון שהמתין לדרגה זמן רב אחרי מספר תפקידי תא"ל. בצה"ל כבר מתגלגלת הערכה שתפקיד מפקד המכללות הוא רק תחנת מעבר ורא"ל בני גנץ מכין את תא"ל ביידץ להתמודדות על תפקיד ראש אמ"ן הבא.

ביחד עם זאת הודיע רב-אלוף גנץ כי האלוף גרשון הכהן יישאר בתפקידו כמפקד גיס ואולי בכך הוא מסמן את הדרך החוצה לשורה של תתי-אלופים ממורמרים ביניהם אלי רייטר, גיא צור ונועם תיבון, שממתינים זמן רב לדרגת האלוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully