וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע ההכרעה מתקרב: מי יהיה מפקד חיל הים הבא?

קצינים בכירים בצה"ל מעריכים כי הרמטכ"ל גנץ נוטה לבחור בתא"ל רני בן יהודה למפקד חיל הים הבא. אם ייבחר בן יהודה, המשמש היום כראש המטה של החיל, הוא צפוי "להיכנס לנעליים גדולות"

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, קרוב להכריע מי יהיה מפקד חיל הים הבא ויחליף את האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום שיפרוש בקרוב. על התפקיד מתמודדים תא"ל רם רוטברג ותא"ל רני בן יהודה. קצינים בכירים בצה"ל טוענים כי ראש מטה חיל הים תא"ל רני בן יהודה הוא המועמד המוביל לתפקיד תוך כדי שהוא זוכה לתמיכה ברורה של האלוף מרום. יש טוענים כי גם גנץ מעריך מאוד את כישוריו של תא"ל בן יהודה למלא את התפקיד בהצלחה.

האלוף מרום, שנכנס לתפקידו באוקטובר 2007, החליט לבצע עריפת ראשים בעקבות ממצאי תחקירי מלחמת לבנון השנייה והפגיעה בספינת האח"י חנית. בין הנפגעים מהמהלך היו תא"ל רוטברג, שסיים את תפקידו בחיל ומאוחר יותר קיבל תפקיד בכיר במועצה לביטחון לאומי שם זכה לאמון והערכה מהאלוף יואב גלנט ומראש מטה שר הביטחון יוני קורן. אחרי רוטברג הגיע תורו של תא"ל, נועם פייג, שהיה קצין מוערך מאוד והמועמד המוביל לתפקיד מפקד חיל הים במקומו של האלוף דודו בן בעש"ט באותם ימים. גם פייג לא זכה לאמונו של האלוף מרום שהחליט להראות לו את הדרך אל מחוץ לחיל.

תא"ל בן יהודה, סיים את שירותו בצה"ל בדרגת אל"מ והשתלב בעולם העסקים בהצלחה ואף התקדם לתפקיד בכיר בחברת "מירס". אך כאשר קיבל בן יהודה את קריאתו של צ'ייני לחזור לצה"ל לתפקיד ראש מטה חיל הים הוא התייצב והועלה לדרגת תא"ל. המהלך זכה לביקורת רבה בתוך חיל הים אך ככל שחלף הזמן בן יהודה קצר שבחים בשל תפקודו ואישיותו. "הוא איש של אנשים", אמר אמש קצין בכיר בצה"ל, "רני בן יהודה הוכיח בשנים האחרונות כי הוא מועמד ראוי מאוד לתפקיד".

מפקד חיל הים הבא יידרש לעסוק בקליטת הצוללות החדשות, בבחירת ספינת שטח חדשה עבור החיל כדי להתמודד עם אתגרי העתיד, ולעמוד ברף המבצעים שיניח מאחוריו האלוף מרום. במערכת הביטחון טוענים, כי האלוף מרום מותיר מאחוריו נעליים גדולות להיכנס אליהן וכל מי שיחליף אותו יפעל תחת עננה גדולה.

"צ'ייני מפקד נועז, כמעט איבדנו אותו בגלל השטות של מועדון החשפנות"

גורם ביטחוני בכיר, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "צ'ייני הוא אחד ממפקדי חיל הים הנועזים והאמיצים שהיו לצה"ל בעשורים האחרונים. כמעט איבדנו אותו בגלל השטות של מועדון החשפנות. רוב הציבור זוכר אותו בגלל המשט הטורקי אבל הוא אחראי למבצעים מסוכנים וחשובים ביותר שביצעו תחת פיקודו לוחמי חיל הים. המבצעים שהוא הגה עלו על כל דמיון. סרטי הפעולות של לוחמיו מסמרי שיער".

בתוך כך יצטרך בקרוב הרמטכ"ל להכריע בשאלת ממלאי מקומם של מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן, מפקד המכללות האלוף גרשון הכהן, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה האלוף דן ביטון, הפרקליט הצבאי הראשי האלוף אביחי מנדבליט וראש אגף התקשוב האלוף עמי שפרן.

בנוסף לכך, גוברת ביקורת באגף כוח האדם על כוונה להעלות את התקן לראש מחלקת הסגל, תא"ל מיכל בן מובחר, מדרגת אל"מ לתא"ל. גורם באכ"א, אמר היום בשיחה סגורה, "במקום להראות כלפי פנים וחוץ התייעלות וקיצוץ לקראת הקרב על התקציב, מדברים באכ"א על ניפוח ובזבוז". בדובר צה"ל סירבו להתייחס ל"תהליכים פנימיים הנוגעים לקצונה הבכירה בצה"ל".

עוד באותו נושא:
מפקד חיל הים: נעצור את משט השנאה לרצועת עזה
רב הנסתר על הגלוי: האם צה"ל זקוק לצוללת שישית?
הרמטכ"ל העיר למפקד חיל הים שבילה במועדון חשפניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully