וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: חקירה נגד יו"ר קרן המטבע. הפעם זו לגארד

4.8.2011 / 16:23

חודש אחרי שהחליפה את שטראוס-קאהן, שהתפטר בגלל חקירת אונס, נפתחה בצרפת חקירה נגד כריסטין לגארד, החשודה כי ניצלה לרעה את סמכותה כשרת אוצר להשגת הסדר נדיב עבור מקורב של סרקוזי

שוב זה קורה: בקושי חודש חלף מאז נכנסה כריסטין לגארד לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, וכבר היא מתמודדת עם צרות דומות לאלו שהעסיקו את קודמה בתפקיד: בית משפט בפריז הורה היום (חמישי) על פתיחתה של חקירה פלילית, שתבחן את מעורבותה של לגארד בהסדר פיצויים נדיב שנחתם בין ממשלת צרפת לאחד ממקורביו של הנשיא ניקולא סרקוזי, בעודה מכהנת כשרת האוצר של צרפת.

במסגרתו ההסדר המדובר משנת 2008, שולמו 285 מיליון אירו (כ-407 מיליון דולרים) לאיש העסקים ברנאר טאפי, מידידו הקרובים של סרקוזי, שהיה מעורב בסכסוך משפטי עם בנק "קרדיט ליון" שבבעלות המדינה. טאפי פוצה בעקבות טענותיו שהבנק רימה אותו בעסקה מ-1993, בה מכר את אחזקותיו בחברת ביגוד הספורט "אדידס". לפי החשד, לגארד ניצלה לרעה את סמכותה כשהתעלמה מהתנגדות שהביעו יועצים שונים להסדר.

ההחלטה לפתוח בחקירה נגד לגארד התקבלה בתום חקירה מקדמית שערכה ועדה שיפוטית שהוקמה לבדיקת הפרשה, בעקבות תלונה של גורמים ממפלגת האופוזיציה הסוציאליסטית. "בחנו את המידע, ווהחלטנו בזכות פתיחת חקירה", אמר היום נציג הוועדה, הנקראת "בית הדין לצדק של הרפובליקה" - בית דין מיוחד שרשאי לקבל החלטות שיפוטיות לגבי שרים. לדברי גורמים שיפוטיים בצרפת, החקירה עשויה לארוך זמן רב, ייתכן אף שנים. במסגרתה, צפוי שלגארד עצמה תיחקר כחשודה.

לגארד, שב-5 ביולי השנה החליפה בתפקיד את דומיניק שטראוס-קאהן שהתפטר בגלל חקירה פלילית שנפתחה נגדו בחשד לאונס, כבר הכחישה בעבר בתוקף כי נהגה לא כשורה בפרשה. היום הבהיר פרקליטה, איב רפיקה, כי היא מקבלת את ההחלטה על פתיחת החקירה "בתחושת הקלה", אחרי חודשים של אי-ודאות בנושא. הוא הבהיר כי פתיחת החקירה "לא תשפיע בשום צורה על תפקודה בראשות קרן המטבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully