וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין זועמת: משבר החוב בארה"ב יפגע בכלכלת העולם

נגיד הבנק המרכזי של סין הצטרף לדבריו של ראש ממשלת רוסיה ואמר כי על המחוקקים האמריקאים לנהוג באחריות. לדבריו, אי הוודאות בנוגע לשוק האג"ח הממשלתיות יפגע בעולם כולו

סין, הנושה הגדולה ביותר של ארה"ב, הצטרפה היום לראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין וביקרה בחריפות את חברי הקונגרס על התנהלותם במהלך המשבר סביב העלאת תקרת החוב וקראה למחוקקים האמריקאים לנהוג באחריות.

נגיד הבנק המרכזי של סין, ז'ו שיאוצ'ואן, אמר היום כי הבנק המרכזי הסיני יעקוב אחרי הצעדים בהם תנקוט ארה"ב להפחתת חובותיה, והזהיר כי אי הוודאות בנוגע לשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב יפגע במערכת המוניטרית הבינלאומית ובצמיחה העולמית.

ז'ו בירך היום על העסקה שהושגה השבוע בקונגרס להעלאת תקרת החוב של ארה"ב, אך קרא לוושינגטון "לנקוט בצעדים אחראיים ומוחשיים" לחיזוק האמון באג"ח הממשלתיות של ארה"ב. "תנודות חדות ואי ודאות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב ישפיעו לרעה על יציבותה של המערכת המוניטרית והפיננסית הבינלאומית, ובכך יפגעו בהתאוששות הכלכלית העולמית", אמר ז'ו, "אנו מקווים שהממשל בארה"ב והקונגרס ינקטו בצעדים מוחשיים ואחראיים לפיתרון בעיות החוב של ארה"ב, כדי להבטיח פעילות חלקה של שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ואת ביטחון המשקיעים".

סוכנות הידיעות הממשלתית הסינית סינחואה, תקפה גם היא היום בחריפות את "השיגעון" של חברי הקונגרס האמריקאים. את הסכסוך הפוליטי שעיכב את העסקה להעלאת תקרת החוב עד הרגע האחרון כינתה הסוכנות "פארסה מטורפת", ואת חובותיה של ארה"ב תיארה כ"פצצת זמן מתקתקת". "אסור לאף אחד להשתגע על קצה התהום", נאמר במאמר דעה שפורסם באתר הסוכנות, שלפי הערכות משקפות את עמדת הממשל הסיני, אשר נכון לחודש מאי החזיק באג"ח ממשלתיות אמריקאיות בהיקף של 1.2 טריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully