וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה ממשיך להפגיז, באו"ם דנים בגינוי

24 נהרגו אתמול, ומניין ההרוגים ביומיים מתקרב ל-170. מועצת הביטחון, שנועדה הלילה, תמשיך גם היום לדון בגינוי ובסנקציות, בשאיפה למנוע וטו רוסי או סיני: "יש שינוי בדפוס החשיבה"

טנקים של צבא סוריה הפציצו גם אמש (שני) שכונות מגורים ברחבי העיר חמה, במתקפה הקשה ביותר על העיר מאז פשטו עליה כוחות הצבא שלשום, כך סיפרו עדי ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. "הפגזים נופלים כל עשר שניות" סיפר אחד מתושבי העיר המופגזת.

לפי דיווחי ארגוני זכויות אדם, בהפגזות אתמול נהרגו לפחות 24 בני אדם, לפחות שישה מהם בעיר חמה. בכך מתקרב מניין ההרוגים מאז החלה המתקפה לכ-170. לפי הדיווחים, עשרה מההרוגים נהרגו אמש, לאחר תפילות הערב ביום הראשון לחודש הרמדאן.

עוד על המהומות בסוריה
לקראת הדיון באו"ם: "פעולה בסוריה - לא אופציה"
אובמה מתחייב: "נגביר הלחץ על אסד ונבודד אותו"

טנקים של צבא סוריה פושטים על העיר חמה, מתוך סרטוני חובבים שהועלו לאתר יוטיוב, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
טנקים של הצבא פושטים על חמה, מתוך סרטון חובבים שהועלה לרשת/רויטרס

על רקע הטבח שמחולל שלטונו של בשאר אסד בימים האחרונים, הגבירו מדינות המערב את המאמצים לגבש גינוי לסוריה במועצת הביטחון. ארבע מדינות אירופיות - בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל - החיו טיוטת הצעה ישנה בנושא, שעלתה הלילה לדיון בכינוס חירום סגור של המועצה בנושא סוריה. עד כה לא התקבלו החלטות, והמועצה וצפויה להתכנס בשנית היום.

עד עתה סוכלה כל הצעה להתערבות בנעשה בסוריה על ידי בעלות בריתה של דמשק, רוסיה וסין, המחזיקות בזכות וטו במועצה. אך אתמול אמר שגריר בריטניה לאו"ם, מארק ליאל גרנט, "יש כמה סימנים לכך שחל שינוי בעמדות". השגריר הבריטי התייחס בין היתר להצהרה שפרסמה רוסיה אתמול, בה גינתה לראשונה את אלימות השלטונות בסוריה. הנשיא התורן של המועצה, שגריר הודו, הארדיפ סינג פורי, אמר אף הוא אמש כי זיהה "שינוי בדפוס החשיבה, לנוכח האלימות המסלימה".

ברק: "גורלו של אסד נחרץ"

מחלקת המדינה בארה"ב פועלת אף היא להטלת סבב חדש של סנקציות נגד משטר אסד. סגן הדובר, מארק טונר, אמר כי "אנו שוקלים צעדים נוספים, בהם גם סנקציות על נפט וגז". אתמול גם הרחיב האיחוד האירופי את הסנקציות שהוא מטיל על סוריה, והוסיף עוד חמישה בכירים סורים לרשימת האישים שעליהן הוחלו הקפאת נכסים והגבלות תנועה.

ואילו כאן בישראל, העריך אתמול שר הביטחון אהוד ברק כי "גורלו של נשיא סוריה, בשאר אסד נחרץ. הוא יכול להחזיק מעמד גם עוד כמה שבועות מכוח האינרציה, אבל לפי הערכתי ודעתי הוא לא יוכל להישאר שליטה של סוריה לאורך זמן", צוטט ברק בגל"צ.

עדכון ראשון: 22:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully