וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים לא שבתו: "כנראה הקדמנו את זמננו"

1.8.2011 / 20:17

יוזמת ההשבתה ליום אחד לא צלחה. כמה מאות אנשים הגיעו לפארק הירקון על מנת להביע תמיכה, אך חלקם הגדול הגיע לשם ממקום העבודה. "לא הצלחנו לגייס 140,000 שקל להפגנה בירושלים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד)

השביתה הכללית שתוכננה להיום (שני) לא יצרה בסופו של דבר את ההד לו ציפו המארגנים. בפארק הירקון התכנסו בסופו של דבר כמה מאות צעירים שרובם אמנם הלכו לעבודה, אבל באו להזדהות עם מטרת המאבק. צביקה בשור, מארגן האירוע, הודה כי ייתכן שתכנון יום ההשבתה הקדים את זמנו והציבור עדיין לא בשל לכך

"הרעיון היה לארגן מחאה המונית בירושלים ולא בפארק הירקון אבל זה לא יצא לפועל בגלל שזה עלה 140,000 שקלים, שלא הצלחנו לארגן". בשור אמר כי הוא תשוש מארגון האירוע במהלך השבוע והוא מקווה שאחרים ייקחו את המושכות. לדבריו, אחת מהחברות החדשות בקבוצת האירוע בפייסבוק הציעה להשבית בכל יום במשך חצי שעה את העבודה, מהלך שעשוי להצליח.

עוד בנושא מחאת האוהלים:

שביתת המחאה: מי באמת לא הלך לעבודה?
מארגני שביתת המחאה: ”קוראים לכל הציבור להישאר בבית”
יוזמה חדשה במחאה על יוקר המחיה: שביתה כללית

שביתת ה 1 באוגוסט, הייד פארק הירקון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"הרעיון היה לארגן מחאה המונית בירושלים ולא בפארק הירקון אבל זה לא יצא לפועל"/נמרוד סונדרס

אחת המפגינות, מאיה עמיאל, בת 33 ואם לשניים, עובדת בחברת ייעוץ. לדבריה, "אנחנו מפונקים שנגררים אחרי המחאה. שנינו מרווחים בשוק הפרטי ומרוויחים די טוב. אני ובעלי בחוכמה רבה קנינו דירה לפני 10 שנים לפני עליית המחירים. זו מצוקה של החמאה, לא הלחם. של עבדים מודרנים שחיים לא רע". עידו ואורית, בני 35 המגדלים ילד אחד, עובדים מהבית באדריכלות, אמרו כי "יוקר המחיה מוגזם, משכורתנו המשותפת עוברת את הממוצע ואנחנו לא מצליחים לחסוך, אנחנו חיים בצמצום ולא יוצאים לבלות".

ירון, בן 39 מתל אביב, ארכיטקט נשוי ומגדל ילד, אמר כי "מבחינתי הגעתי היום להביע כעס על מדיניות של 15 שנה השוחקת את כל מי שחי בישראל. אני חווה ירידה מתמדת ברמת החיים. קשה לי לשלוח את הילד למערכת החינוך הציבורית שבה כל העובדים שחוקים ואני שוקל לשלוח את הילד לחינוך פרטי. בחמש השנים האחרונות לא הצלחתי לחסוך כלום. קודם כל צריך לבטא את הכעס הציבורי לפני שבאים לממשלה בדרישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully