וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים: עיריית טבריה לא נתנה מלגות שהובטחו

קובי דוד

1.8.2011 / 17:04

סטודנטים התלוננו כי העיריית לא העבירה להם את המלגות שהובטחו להם בשווי אלפי שקלים. "במקום שהרשות תתמוך בנו, אנו שוקעים בחובות", סיפר סטודנט. העירייה: "המלגות יועברו בקרוב"

על רקע מחאת האוהלים הגואה והמודעות הגוברת בכל רחבי המדינה לעניין רווחתם של האזרחים, בעיריית טבריה המצב קצת אחר. 150 סטודנטים תושבי העיר לא קיבלו את כספי המלגות שהבטיחה להם העירייה, עקב בעיות תקציביות בקופתה. בעקבות זאת, שקעו הסטודנטים בחובות. "זה אבסורד, במקום שהרשות תתמוך בנו, אנחנו שוקעים בחובות", סיפרו היום (שני) הסטודנטים.

עוד בנושאי מחאות סטודנטים:
הסטודנטים: "הצעת נתניהו טובה לנו, אך איננו לבד"
הנשיא פרס לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"

רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ מעניקות מידי שנה מלגות לימוד עבור סטודנטים על מנת לעודד אותם לרכוש השכלה אקדמית. גם בעיר טבריה מתקיימת פעילות זו כבר שנים רבות, וכל סטודנט שמצבו הסוציו-אקונומי איננו טוב זכאי להגיש את מועמדותו לקבלת מלגה. עיריית טבריה בחרה כ-150 סטודנטים תושבי העיר, הלומדים במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ, להם תוענק מלגה על סך של בין 2,000 ל-3,000 שקלים.

"חשבתי להפגין, אבל אני חוששת"

את המלגות לשנת הלימודים הנוכחית היו אמורים הסטודנטים לקבל כבר בחודש אפריל, אולם אז הוסבר להם כי הכסף יתעכב מעט, בשל בעיות תקציביות. ארבעה חודשים חלפו מאז, ובעיריית טבריה טרם נמצא הפתרון. "למרות כל מה שקורה במדינה, עיריית טבריה לא סופרת אותנו וממשיכה להתנהג כרגיל", אמר סטודנט למשפטים הממתין עדיין למלגה. "נאלצתי לקחת הלוואה כדי לשלם את שכר הלימוד, ואין לי מה לעשות יותר. פניתי לעירייה מספר פעמים שם הובהר לי שיש בעיות תקציב. חשבתי להפגין מול בניין העירייה, אבל אני חוששת שלא יתנו לי את המגלה ואז אצטרך לקחת הלוואה נוספת", סיפרה סטודנטית לחינוך הזכאית למלגה.

איתן עובד, חבר אופוזיציה במועצת העיר טבריה, הביע תמיכה בסטודנטים המאוכזבים ואמר כי "זה בושה וחרפה להנהלת העיר שמתנהגת כך לבניה, בעוד היא מעוניינת להחזיר אותם אל העיר כדור העתיד". עובד הוסיף, כי "מדובר בבעיה אקוטית, ולמרות שמנסים לשמור על כך בסוד שבעירייה קיים גירעון שוטף של כ-100 מיליון שקלים, אסור לנו לפגוע בקבוצת הסטודנטים שמחר יהיו הפנים החדשות של העיר".

גורם בכיר בעיריית טבריה אמר בתגובה לעניין, כי "ידוע לנו על אי העברת כספי המלגות לסטודנטים. אנחנו עושים כל שניתן כדי להעביר להם את הכספים בהקדם. בשל בעיה תקציבית נאלצנו לדחות את המועד". מעיריית טבריה נמסר בתגובה: "עיריית טבריה תעביר את המלגות לסטודנטים הזכאים בזמן הקרוב".

לפניות לכתב: kobidavid@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully