וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאה, מושב הקיץ של הכנסת לא יוארך

פנחס וולף

1.8.2011 / 12:53

שר הפנים הציע להאריך את מושב הקיץ של הכנסת לאור המחאה הגואה. נשיאות הכנסת דחתה את ההצעה ברוב של שבעה חברים לעומת שניים. ח"כ טיבי: "כל יום שהכנסת מתכנסת - סכנה לדמוקרטיה"

נשיאות הכנסת דחתה היום (שני) את הצעתו של שר הפנים אלי ישי להאריך את מושב הקיץ של הכנסת. שבעה חברי נשיאות התנגדו ליוזמה ושניים בלבד - יצחק וקנין (ש"ס) ומגלי והבה (קדימה) - תמכו בדחייה.

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין הביא בתחילה את ההצעה לדיון בפני חברי נשיאות הכנסת, לפי בקשת יו''ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד). ריבלין הזכיר כי פגרת הקיץ של הכנסת נקבעה לחודש אוגוסט על סמך שיקולים שעודם תקפים, ובהם קיומו של חודש הרמדאן והחופשה במערכת החינוך. בנוסף, עדכן ריבלין את חברי הנשיאות כי ההצעה הובאה גם בפני ראשי סיעות הכנסת, ואלו לא הביעו תמיכה באפשרות זו.

ריבלין אמר, כי ''הכנסת איננה מזלזלת במחאה, ויציאתה לפגרה איננה מייתרת את הצורך בהכרעות ובדיון ציבורי. הכנסת שותפה לתשומת הלב הממשלתית לקולם של המוחים, ואולם הממשלה היא המופקדת על המענה, ולא הכנסת. אם במהלך הפגרה, תגבש ממשלת ישראל מהלכים כלכליים-חברתיים המחייבים את אישור הכנסת - אכנס את מליאת הכנסת ללא דיחוי". ריבלין הוסיף, כי "אם יתעורר צורך לדון בנושא בעל חשיבות ציבורית, אפעל לכינוס הכנסת בכל עת במהלך הפגרה".

ישי פנה בשבוע שעבר לריבלין, ודרש ממנו לבטל את פגרת הקיץ. לדברי ישי, מדינת ישראל חווה בימים אלה את אחד המשברים הגדולים בתולדותיה, המתבטא בעליית מחירי מוצרי הצריכה, במשבר הנדל"ן ובקריסת מערכת הרפואה הציבורית. "אלפי אזרחים יוצאים לרחובות ולנים במרכזי הערים, ורבים נותרים ללא מענה רפואי הולם. יש לגייס את הציבור באופן נרחב, ובתקווה, גם באופן מאוחד", אמר ישי.

במקביל לדיון בנשיאות הכנסת, פנה הבוקר ח"כ שלמה מולה (קדימה) במכתב רשמי ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), ובו דרישה לכנס את ועדת הכנסת לאלתר, לצורך דיון והצבעה על ההצעה. ח"כ מולה אמר, כי "הכנסת לא יכולה להיות מנותקת מהעם וחברי הכנסת לא יכולים לצאת לחופשה בשעה שהציבור בישראל נמצא מוחה בהמוניו ברחוב. קירות הכנסת לא עשויים מפלדה וכל ניסיון לחנוק את הדיון הציבורי לא יצלח. על יו"ר ועדת הכנסת לנתק את מחויבותו לרה"מ ומצוקותיו הפוליטיות ולאפשר בהקדם דיון והצבעה בנושא".

בין המתנגדים להצעה היה גם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) שאמר, כי "ההצעה היא פופוליסטית וחסרת כל הצדקה. אני מתנגד להארכת עבודת הכנסת לאוגוסט גם בשל חודש הרמדאן וגם משום שכל יום וכל שבוע שהכנסת ה-18 מתכנסת מהווה סכנה לדמוקרטיה כי החקיקה המתלהמת בכנסת הפכה לספורט ימני".

עוד על ההצעה להאריך את מושב הקיץ של הכנסת:
בשל המחאה: הכנסת תצביע על ביטול היציאה לפגרת הקיץ
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully