וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המחאה: הכנסת תצביע על ביטול היציאה לפגרת הקיץ

פנחס וולף

31.7.2011 / 0:00

יו"ר הכנסת הודיע לשר הפנים, אלי ישי, כי בכוונתו להעלות להצבעה את יוזמתו, לאור גל המחאה החברתית. לדברי ישי, מדובר בצעד מתבקש ומתחייב. עם זאת, נראה כי ריבלין אינו תומך במהלך

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין הודיע אמש (שבת) ליו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, כי בכוונתו להביא להצבעה בכנסת את יוזמתו לביטול יציאת הכנסת לפגרת הקיץ, לאור גל המחאה החברתית. לדברי ישי, מדובר בצעד מתבקש ומתחייב. "נבחרי הציבור צריכים להתגייס כדי להתמודד עם המצוקות שכלל הציבור סובל מהן. אני מקווה שהכנסת תאשר את יוזמתי", אמר ישי.

עוד על המחאה החברתית:
רבבות צועדים בכל רחבי הארץ: ”נאבקים על הבית”
אלבום מחאה: צפו במאהלים שקמו ברחבי הארץ
פירות המחאה: הממשלה בוחנת הוזלת הדלק והמסים

עם זאת, מהמכתב ששיגר ריבלין לישי, משתמע כי הוא אינו תומך באיחור יציאת הכנסת לפגרה. "כבר לפני ימים אחדים הבאתי את הצעתך בפני פורום ראשי הסיעות, ואולם לא הובעה תמיכה באפשרות זו. יש לדעת כי בחודש אוגוסט המוסלמים מציינים את חודש הרמדאן וגם במגזר היהודי מצויים ילדי ישראל בביתם בשל החופשה במערכת החינוך", כתב ריבלין, "יתרה מכך, בכוונתי לאפשר לכל ועדה מוועדות הכנסת להמשיך ולקיים את דיוניה גם במהלך הפגרה, וכן לכנס את מליאת הכנסת בכל עת לפני בקשת 20 ח"כים, או מיוזמתי, בשל עניין ציבורי המצריך זאת. למרות זאת, בכוונתי להביא את הצעתך בפני ועדת הכנסת".

במקביל קראה הערב יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וליו"ר הכנסת לבטל את פגרת הקיץ, עקב גל המחאה ההולך ומתרחב. "הכנסת צריכה להמשיך לעבוד, והתיקון למה שקורה ברחובות צריך להיעשות דרך הכנסת. זה לא הזמן לצאת לחופשה", אמרה לבני והוסיפה כי "אם נתניהו מתכוון לשנות את המצב באמת הוא צריך את הכנסת וזה יהיה המבחן שלו - אם פניו לתיקון, או לעוד נאומים".

יו"ר הקואליציה, ח"כ אלקין (ליכוד), תקף את קריאתה של לבני: "חבל שציפי לבני, שאחרי כהונה של הרבה שנים בתפקידים בכירים בממשלה, כולל תפקיד של שרת שיכון ושנושאת באחריות ישירה לחלק גדול מהבעיות החברתיות שאיתן מדינת ישראל צריכה להתמודד היום, מנסה להתחפש לצ'ה גווארה ומפזרת אמירות פופוליסטיות". לדבריו, "אם קדימה רוצה באמת לקחת חלק בפתרון הבעיות החברתיות ובהתוויית המדיניות, היא מוזמנת להצטרף בכל רגע שתחפוץ. חברי כנסת רבים מקדימה פונים אלינו מאחורי הקלעים ומבקשים שבשום אופן לא נתמוך במהלך הזול והפופוליסטי של יו"ר המפלגה. די עם הצביעות".

ישי פנה בתחילת השבוע לריבלין ודרש לבטל את פגרת הקיץ הנוכחית של הכנסת. לדברי ישי, מדינת ישראל חווה בימים אלה את אחד המשברים הגדולים בתולדותיה, המתבטא בעליית מחירי מוצרי הצריכה, במשבר הנדל"ן ובקריסת מערכת הרפואה הציבורית. "אלפי אזרחים יוצאים לרחובות ולנים במרכזי הערים, ורבים נותרים ללא מענה רפואי הולם. יש לגייס את הציבור באופן נרחב, ובתקווה, גם באופן מאוחד", אמר ישי.

עדכון ראשון: 22:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully