וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלתה קרנו: שודדים גנבו קרנף ממוזיאון בבריסל

שני שודדים גנבו ראש של קרנף על מנת למכור את הקרניים שלו לכל המרבה במחיר. גניבות כאלה הפכו שכיחות באירופה ורק בחצי השנה האחרונה בוצעו 18 גניבות של קרנפים

שכחו מזהב, כסף או חפצי אומנות יקרים. נראה שהשלל הכי מבוקש אצל שודדים בימינו הוא דווקא קרניים של קרנפים: המוזיאון למדעי הטבע בבריסל בירת בלגיה הוא הקורבן האחרון בשורה של גניבות קרנפים שמתרחשות ברחבי אירופה, כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הערכות המשטרה המקומית, הגניבות מתבצעות על ידי כנופיה המנסה להרוויח ממכירת קרני קרנף בשוק השחור.

בחודש האחרון התגנבו שני שודדים לגלריית הקרנפים במוזיאון, ותלשו מהקיר ראש מפוחלץ של קרנף. הם סחבו את הפוחלץ לשירותים וזרקו את השלל, ששוקל כ-30 קילוגרמים, דרך החלון אל עבר חבריהם שהמתינו להם ברכב מחוץ למוזיאון. "אנחנו מטפחים את הגלריה כבר 80 שנה, ופתאום ביום אחד זה כבר לא שם", אמר גורג' לנגלט, אוצר תערוכת בעלי החוליות במוזיאון, שהביע ספק אם יראה שוב את ראשו של הקרנף.

נקבת קרנף שחור והגור שלה בפארק הלאומי סרנגטי שבטזמניה. רויטרס
"אנחנו מטפחים את הגלריה כבר 80 שנה, ופתאום ביום אחד זה כבר לא שם"/רויטרס

זוהי הפעם הראשונה שמתחולל שוד במוזיאון מדעי הטבע בבריסל, אך זה בהחלט לא הראשון בקרב מוזיאונים ברחבי אירופה שנתקלו במקרים דומים. "זוהי פעילות פלילית מרושעת", אמר פטריק בירן, ראש יחידת הפשעים המאורגנים בסוכנות אכיפת החוק של האיחוד האירופי, יורופול.

ביורופול מעריכים, כי מאחורי ביצוע שורת הגניבות מהמוזיאונים עומדת כנופיה אירית מאורגנת. על פי החשד, הגניבות אירעו גם במקומות נוספים במהלך 18 החודשים האחרונים: גני חיות, מכירות פומביות, סוחרי עתיקות ואספנים פרטיים ברחבי היבשת. עוד עולה ממצאי החקירה, כי הכנופיה מעורבת גם בסחר בסמים, הלוואות והברחות של מוצרים מזויפים. על פי
הסקוטלאנד יארד, 20 מקרים של גניבות קרניים אירעו רק בחצי השנה האחרונה ברחבי אירופה.

מפקדת כוחות המשטרה של לונדון, הסקוטלאנד יארד, הסבירה כי המניע לגניבות הקרניים מהמוזיאונים הינו ערכן של הקרניים שרק הולך ועולה באסיה. על פי הערכות היורופול, מחירה של קרן אחת נע בין 25 אלף ל-200 אלף אירו. הקרניים הגנובות נטחנות לכדי אבקה ונמכרות בשווקים באסיה כרכיב רפואי המרפא חום, כאבי ראש, טיפוס ואבעבועות שחורות. זאת למרות, שערכה הרפואי של הקרן הוא מיתוס בלבד ומעולם לא הוכח.

הופעת מקרי הגניבות מתחוללת במקביל לזינוק מדאיג במספרם הפוחת של קרנפים באפריקה. בשנת 2011 נהרגו יותר מ-200 קרנפים, זאת לאחר שבשנת 2010 נטבחו 333. החשש כיום הוא שגניבות הקרנפים רק יחריפו את הסחר הלא חוקי בקרניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully