וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: העיוורת סלחה, התוקף ניצל מחומצה בעיניו

לפני שבע שנים שפך גבר אירני חומצה על פניה של חברתו כי לא נענתה לחיזוריו, ועיוור אותה. העונש שגזר בית המשפט: היא תעוור אותו באותו אופן. ברגע האחרון סלחה לו, והוא זכה לחנינה

ניצל מ"עין תחת עין": גבר אירני ששפך על חברתו חומצה ועיוור אותה קיבל היום (ראשון) חנינה של הרגע האחרון מהעונש שנגזר עליו: חברתו לשעבר תחדיר חומצה לעינייו ותעוור אותו, בדיוק כפי שהוא עשה לה.

בשנת 2004 השליך מג'יד מובהדי, בן 30, חומצה לעבר פניה של אמנה בהרמי, בת 34, כשחזרה לביתה מיום עבודה, משום שלא נענתה לחיזוריו. "הוא אחז בידיו צנצנת אדומה, הביט בי, והשליך את החומצה לעבר פניי", סיפרה בהרמי לבית המשפט ב-2008, ודרשה מהשופטים לגזור על התוקף את העונש הייחודי, לאחר שסירבה להצעת השופטים לקבל ממנו פיצוי כספי.

לאחר שהותקפה, מימנו הרשויות באירן לבהרמי כמה ניתוחים פלסטיים בספרד. לזמן קצר, שוחזרה ראייתה באופן חלקי באחת מעיניה, אך לאחר מכן היא לקתה בזיהום, ואיבדה שוב את מאור עיניה. לאחרונה פרסמה ספר בגרמניה, שנקרא "עין תחת עין", בו היא מגוללת את סיפור חיה.

סוכנות הידיעות האירנית איסנ"א דיווחה כי ממש ברגע האחרון, כשכבר הייתה בבית החולים בו היה אמור גזר הדין להתממש, החליטה בהרמי להעניק חנינה למובהדי. "נאבקתי במשך שבע שנים עם גזר הדין הזה כדי להוכיח לאנשים שאדם ששופך חומצה על מישהו ייענש במסורת ה'קיסאס' (נקמה שוות ערך) אבל היום חננתי אותו כי זו הייתה זכותי. עשיתי את זה למען המדינה שלי, כי כל שאר המדינות הסתכלו לראות מה אנחנו נעשה". הטלוויזיה האירנית אף ציטטה את ברהמי באומרה כי מעולם לא התכוונה לבצע את גזר הדין הקשה.

עוד לפני החנינה, גינה ארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי" בחריפות את גזר הדין. בהודעה שפירסם, קרא הארגון לרשויות בטהרן להמיר את העונש הגופני בעונש אחר, "ללא קשר לפשע המחריד שבוצע בבהרמי". לדברי אמנסטי, ההליך שיבוצע בתוקף הוא "עונש אכזרי ובלתי אנושי", השקול לעינויים. על הרשויות באירן, נמסר מהארגון, "מוטלת אחריות תחת החוק הבינלאומי כדי למנוע זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully