וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחזרו את טיסת האחים רייט - התרסקו ונהרגו

העתק של המטוס הראשון בהיסטוריה, שנבנה ע"י ארגון לשימור מורשת האחים חלוצי הטיסה, התרסק באוהיו עם שני טייסיו, בן 73 ובן 64. "הם היו טייסים מעולים ועתירי ניסיון, התאונה נחקרת"

בדצמבר 1903 שינו ווילבור ואורוויל רייט, שני אחים תושבי דייטון, אוהיו, את העולם - כשהצליחו להמריא לאוויר בכלי טיס ממונע, לראשונה בהיסטוריה. כמעט 108 שנים לאחר מכן, ניסו אתמול (שבת) עוד שני תושבי אוהיו לשחזר את ההישג - עם העתק מדויק של המטוס ההוא - אך השחזור הסתיים בטרגדיה: המטוס התרסק, והשניים נהרגו.

המטוס של האחים רייט בטיסה הראשונה בהיסטוריה, קיטי הוק, צפון קרוליינה, 17 בדצמבר 1903. John T. Daniels, AP
היסטוריה בקיטי הוק, אוהיו, 27 בדצמבר 1903: אורוויל רייט מטיס מטוס בפעם הראשונה בהיסטוריה, בעוד אחיו ווילבור משקיף מהצד/AP, John T. Daniels

התאונה אירעה בשעות הבוקר, כמה קילומטרים מדרום לשדה התעופה ספרינגפילד-בקלי, ממנו המריאה הטיסה. ההרוגים הם דון גאם, בן 73, ומיצ'ל קארי, בן 64, שניהם טייסים מוסמכים. המטוס שהטיסו נבנה על ידי ארגון "רייט בי פלייר", הפועל לשימור מורשת האחים רייט, וכבר שיחזר מגוון כלי טיס שבנו האחים.

מהארגון נמסר כי המטוס שהתרסק ביצע את טיסת הניסוי הראשונה שלו בחודש שעבר, וכי המטוס הדו-כנפי הצליח להגיע עד לגובה של 5,000 רגל בטיסות הניסוי. "זה מקרה מאוד מצער", אמר מנהל שדה התעופה, מיק לקוק, והוסיף כי נפתחה חקירה לבירור נסיבת ההתרסקות.

נשיא הארגון, פיל בודואן, מסר כי שני ההרוגים היו חברים בחבר הנאמנים של הארגון, והטיסו את המטוס בהתנדבות. קארי, קולונל בחיל האוויר לשעבר, אף היה בעצמו נשיא הארגון בעבר. "הם היו טייסים מעולים ועתירי ניסיון בהטסת מגוון כלי טיס ניסיוניים, ותמיד שמרו על כללי הבטיחות הנוקשים ביותר", ספד להם. "תרומתם לארגון שלנו ולקהילת מורשת הטיסה כולה הייתה עצומה. הם היו חברים טובים, ונתגעגע אליהם מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully