וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחלאן רותח על אבו מאזן: "הוא דיקטטור ובריון"

ניר יהב

29.7.2011 / 9:09

יממה לאחר שאולץ לעזוב את שטחי הרשות לכיוון ירדן, תוקף בכיר פתח דחלאן בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית. "מי שאינו ממלא אחר החוק, פונה לשיטות של בריונים"

בכיר פתח מוחמד דחלאן הגיב לראשונה על הפשיטה של כוחות הביטחון הפלסטינים אתמול על ביתו ברמאללה ועל מעצר מאבטחיו. בשיחה עם העיתון הכוויתי "א-ראי" תקף היום (שישי) דחלאן במילים חריפות את יו"ר הרשות אבו מאזן: "אבו מאזן נושא באופן אישי באחריות למה שקרה ברמאללה", אמר. "הגענו למצב מבייש. הוא מנסה להקים דיקטטורה בדיוק בתקופה שהדיקטטורות נופלות".

עוד על הסתבכויותיו של דחלאן:

פלסטינים: מוחמד דחלאן עזב את שטחי הרשות לירדן
אנשי הרשות פשטו על בית דחלאן: "כלי נשק הוחרמו"
דיווח: מוחמד דחלאן פועל להדחת אבו מאזן

דחלאן, שעזב אתמול את שטחי הרשות הפלסטינית לכיוון ירדן לאחר הפשיטה על ביתו, אמר עוד כי אבו מאזן אינו מכבד את החוק: "הוא טוען שהוא שומר על החוק, אך בו בזמן הוא פושט על בתים שהוא אמור לשמור עליהם. מי שאינו ממלא אחר החוק, פונה לשיטות של בריונים". דחלאן הבהיר עוד כי לא יפסיק במאבקו למען הפלסטינים.

בפשיטת כוחות הביטחון הפלסטינים על ביתו של דחלאן אתמול, הוחרמו כלי נשק ומחשבים. כמו כן, נגררו מהבית 12 מכוניות משוריינות שהיו בבעלותו של בכיר הפתח. הפשיטה בוצעה על ידי כוחות הביטחון שכפופים ליו"ר הרשות הפלסטינית, במסגרת סיבוב הסלמה נוסף בין אבו מאזן לדחלאן. האחרון חזר לשטחי הרשות בסוף השבוע שעבר, כדי לערער על ההחלטה להדיחו מארגון הפתח.

דחלאן, תושב עזה במקור ואחד האישים שנמנו במשך שנים ארוכות על ההנהגה הפלסטינית, נמלט לפני מספר חודשים משטחי הרשות לאחר שאנשיו של אבו מאזן טענו כי הוא ניסה להוביל ניסיון הפיכה חמוש. ועדת חקירה מיוחדת שהוקמה בעקבות הטענות, החליטה להשעות את דחלאן מפתח. לפני כמה ימים הוא שב לרמאללה, והגיש ערעור על השעייתו, אלא שבית הדין של פתח סירב לדון בערעור.

מקורות פלסטינים דיווחו אתמול לוואלה! חדשות כי מספר שעות לאחר הפשיטה על ביתו, עזב דחלאן את שטחי הרשות. על פי המקורות, דחלאן יצא דרך מעבר אלנבי לכיוון ירדן בשעה 11 בבוקר. "יו"ר הרשות לא יכול לכפות על דחלאן להישאר בשטחים כי לדחלאן יש חסינות פרלמנטרית", אמרו המקורות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully