וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוחן הקדמת המסקנות על ריכוזיות המשק

פנחס וולף

28.7.2011 / 22:00

מקורבים לרה"מ אמרו כי הוא בוחן את האפשרות להקדים את פרסום מסקנות הוועדה, וייפגש עם חבריה על מנת להתחיל לפעול בהתאם למסקנותיה. "הקרטלים במשק הם אחת הסיבות לכך שהמצב לא טוב"

בעקבות המחאה ההולכת ומתגברת: נבחנת אפשרות להקדמת פרסום ההמלצות של הוועדה לריכוזיות במשק של מנכ"לי משרדי ראש הממשלה והאוצר. הוועדה אמורה לפרסם את מסקנותיה בחודש ספטמבר, אולם בעקבות הזעם הציבורי על ההתייקרויות במשק, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להיפגש כבר ביום ראשון הקרוב עם שר האוצר יובל שטייניץ ועם הוועדה לריכוזיות במשק כדי להתעדכן על ההתפתחויות בעבודת הוועדה ובבדיקתה את הנושא.

המחאות החברתיות - הכותרות האחרונות:
תמיכה לא צפויה: הטייקונים מצטרפים למחאת הדיור
הורים צועדים בכל הארץ: "ילדים – לעשירים בלבד"
ביקורת גוברת בממשלה: "יש לשנות סדרי עדיפויות"
השר איתן על משבר הדיור: "לא כל החכמה בממשלה"

יצחק תשובה ונוחי דנקנר. שרון בוקוב, הארץ מוטי קמחי
הם מפחדים? יצחק תשובה ונוחי דנקנר/הארץ מוטי קמחי, שרון בוקוב

גורמים המקורבים לראש הממשלה אמרו הערב כי לאחר הפגישה בכוונתו לפעול בהתאם למה שיוצג בפניו. "ראש הממשלה חושב שהקרטלים והמונופלים במשק הם אחת הסיבות לכך שהמצב לא טוב ואחת הסיבות לעובדה שמשלמים יותר ממה שאפשר היה לשלם בכל ענפי המשק: החלב, התקשורת וענפים נוספים. המחשבה היא שריכוז הרבה כוח במשק גורם ליוקר של פערי תיווך גדולים, כי אין תחרות".

במקביל, דווח כי פורום ראשי המשק פנה לראש הממשלה והביע תמיכה במחאת הדיור. נוגה קינן, ראש פורום ראשי המשק, פנתה היום במכתב לנתניהו, בו הודיעה כי הפורום יקים קבוצה שתגבש תקציב מדינה חדש ל-2012 שיכלול שינוי סדרי עדיפויות במשק תוך מתן דגש לבעיות חברתיות. דובר הפורום ציין, כי המכתב מקובל על רוב בעלי ההון, בהם נוחי דנקנר, יצחק תשובה ודודי ויסמן.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), הגיב הערב להצטרפות הטייקונים למחאה ואמר, כי "הטייקונים מנסים להסיט את האש המתקרבת אליהם במהרה, ככל שמתקרבות מסקנות הוועדה למאבק בריכוזיות. אין סיבה מרכזית יותר ליוקר המחיה מאשר מחלת הריכוזיות בה נגועים רוב ענפי המשק".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully