וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "נפעל עצמאית אם ההצתות לא ייפסקו"

יהושע בריינר

28.7.2011 / 19:00

תושבי ההתנחלות מצפה דני שבבנימין זועמים על גל ההצתות שמתרחש באזורם בזמן האחרון. לטענתם, פלסטינים ובדואים הם האחראים למעשים אותם כינו "הטרור החדש", ואין בכוונתם לשתוק עליהם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות ועד מתיישבי בנימין, עריכה: יותם בן-דוד,
קריינות: אביב אברמוביץ')

גל השריפות שהתרחש בשלושת השבועות האחרונים בסמוך להתנחלות מצפה דני שבאזור בנימין, הצליח לעורר את זעמם של המתנחלים. לאחר חמש הצתות, הודיעו התושבים במקום כי אם לא יינקטו צעדי ענישה נגד המציתים, יקחו בעצמם את החוק לידיים.

עוד באותו נושא:
שתי בנות 15 הואשמו: "הציתו רכב פלסטיני בחברון"
נעצרו חשודים בהצתת רכבו של מפקד תחנת בנימין
השייח' ראא'ד סלאח נעצר בי-ם, חשוד בהצתת יער

שריפה גדולה ביער ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
בחלק מהמקרים אף נאלצו תושבי ההתנחלות להתפנות מבתיהם מחשש שהשריפה תגיע לפתח דלתם/עומר מירון

התושבים מפנים אצבע מאשימה לכיוון פלסטינים ובדואים המתגוררים בסמוך ליישוב. במשטרת מחוז ש"י מאשרים כי בשבועות האחרונים היו מספר הצתות בסמוך להתנחלות על רקע סכסוכי קרקעות, ואומרים כי מתנחל וכן שני בני אדם נוספים נעצרו לאחר שהצדדים התעמתו לאחר אחת ההצתות לפני כשבועיים.

מפקד חטיבת בנימין ואנשי משטרה הגיעו למקום לאחר השריפות, אולם ההצתות נמשכו ובחלק מהמקרים אף נאלצו תושבי ההתנחלות להתפנות מבתיהם מחשש שהשריפה תגיע לפתח דלתם. במצפה דני מתגוררות כ-30 משפחות שלדבריהן מתקשות להתמודד עם האיום החדש, איום אותו הן מגדירות כ"טרור החדש".

ההצתה שפרצה אמש הייתה "הקש ששבר את גב הגמל", והביאה את התושבים לאיים בנקיטת צעדים עצמאיים נגד המציתים: "איבדנו את הסבלנות ואם האירועים לא ייפסקו וכוחות הביטחון לא יפעלו על מנת לעצור את התופעה, נפעל עצמאית על מנת להגן על משפחותינו ועל בתינו". במשטרה כאמור מכירים את הטענות, ומסרו כי עניין ההצתות עדיין מצוי בחקירה.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully