וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: חינוך חינם לילדים עד גיל חמש

פנחס וולף

28.7.2011 / 16:00

לדברי יוזמי ההצעה, הנטל הכלכלי על הורים לפעוטות כבד, ועל המדינה לקחת חלק בסבסוד הגנים ומעונות היום. לטענתם, המשק ירוויח מהקטנת מספר המשפחות התלויות בקצבאות הביטוח הלאומי

ברקע כוונתן של מאות אימהות לצעוד עם עגלות-תינוק ברחבי הארץ הערב (חמישי), הצעת חוק חדשה נועדה להקל מעט על הזוגות הצעירים, ולעגן בחוק חינוך חינם לפעוטות עד גיל חמש.

את ההצעה יזמו יו"ר סיעת קדימה, דליה איציק וח"כ חיים כץ (ליכוד). לדבריהם, החוק החדש יאפשר למשפחות רבות לרשום את ילדיהן לגנים מסובסדים, ולחסוך אלפי שקלים מדי חודש. בהצעת החוק נכתב, כי עלות מעונות היום לפעוטות עד גיל חמש יכולה להגיע עד 45 אלף שקלים בשנה. זאת, מכיוון שיש מספר מועט של מקומות במעונות שמשרד התמ"ת מפקח על התעריף שנגבה בהם, והורים רבים נאלצים לשלוח את ילדיהם לגנים הפרטיים, שמחירם יקר.

עוד נכתב בהצעת החוק, כי משפחות רבות מגדלות יותר מפעוט אחד בו זמנית, וכי הנטל הכלכלי על ההורים הצעירים כבד מאוד. ההצעה נועדה בין היתר, לעודד אימהות צעירות לשוב למעגל העבודה או אל ספסל הלימודים. בתשובה לביקורת כי סבסוד המעונות יכביד על קופת המדינה, נטען בהצעת החוק כי המשק דווקא ירוויח מהקטנת מספר המשפחות התלויות בקצבאות הביטוח הלאומי.

עוד באותו נושא:
הורים יצעדו: "לא מסוגלים לגמור את החודש"
מעסיקים מודים: יש אפליה נגד אמהות עובדות
כבר ב-2006, עודד אולמרט חינוך חובה מגיל 0
מהגרי עבודה מסודן יזכו לחינוך חובה עד גיל 18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully