וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס טעה: בוליבר לא נרצח על ידי קולומביאנים

28.7.2011 / 12:14

סימון בוליבר, הנחשב למשחרר דרום אמריקה מהשלטון הספרדי, לא נרצח על ידי "אויב קולומביאני" כפי שטען נשיא ונצואלה. חקירה שיזם צ'אווס עצמו העלתה כי הוא מת כנראה מ"הרעלה אקראית"

מבוכה לנשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס: לאחר שבמשך תקופה ארוכה טען כי המצביא בן ארצו סימון בוליבר נרצח, גילתה ועדת חקירה כי מותו נגרם למעשה ממה שהוגדר "הרעלה אקראית". הנשיא הסוציאליסט קיווה כי לקראת חגיגות ציון היובל ה-200 לעצמאות ונצואלה, תוכיח ועדת המדענים שמונתה מטעמו כדי לבחון את עצמותיו של בוליבר, כי הוא צדק - אולם בפועל, היא הוכיחה את ההיפך.

צ'אווס, הנאבק בימים אלה במחלת הסרטן, הורה בשנה שעברה להוציא את שרידי גופתו של בוליבר - ששחרר מספר מדינות בדרום אמריקה מידי השלטון הספרדי, לפני שמת בקולומביה ב-1830 - על מנת לחקור את נסיבות מותו.

צ'אווס נאמן לגרסתו

למורת רוחו של הנשיא, העלו תוצאות החקירה עקבות של רעלים, שככל הנראה הם שהובילו למותו של בוליבר. המדענים שמונו מטעם הממשלה ציינו גם כי מקור הרעלים מצוי ככל הנראה בתרופות שרווחו באותה תקופה. בנוסף, הם גם לא שללו את האפשרות כי המוות נבע ממחלת השחפת (הדעה שרווחה עד כה בקרב היסטוריונים וסופרים).

בתגובה לתוצאות החקירה המביכות, אמר סגן הנשיא, אליאס חאואה, הממלא בימים אלו את מקומו של צ'אווס השוהה בטיפולים כימותרפיים בקובה, כי "לא נוכל לומר בוודאות שהמוות של בוליבר נבע מגורמים לא-טבעיים או על ידי הרעלה מכוונת". לדבריו, "אף אחד לא יכול להוכיח את זה".

צאוו'ס, שמבקש להציג עצמו כממשיך דרכו של הגיבור והאידיאולוג בוליבר, אמר בשנה שעברה כי ה"אוליגרכיה" הקולומביאנית היא זו שהרגה את הגיבור הלאומי, שעל אף ניצחונותיו מת לבד, כשהוא מנסה לעזוב את האזור. על כן, הגן הנשיא על גרסתו, למרות ממצאי החקירה, ואמר כי "אני חושב שהם (הקולומביאנים) רצחו אותו. אין לי הוכחה, אני לא יודע אם נשיג הוכחה, אבל אלה הנסיבות".

עוד על הוגו צ'אווס:
צ'אווס כיוון את סמל המשמר הלאומי שמאלה
צ'אווס: "אם קולומביה תפלוש נביס אותה"
צ'אווס: "הושלם בהצלחה" סבב כימותרפיה ראשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully