וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס כיוון את סמל המשמר הלאומי שמאלה

רויטרס

9.3.2006 / 0:02

בחקיקה שעברה בקונגרס, ראש הסוס בסמל הלאומי יפנה מעתה שמאלה. כמו כן נוסף כוכב שמיני לדגל, המסמל את המשחרר, סימון בוליבר

הקונגרס בוונצואלה אישר אתמול את הצעתו של נשיא המדינה, הוגו צ'אווס, לשנות את הסמלים הלאומיים של כוח המשמר הלאומי ואת דגל המדינה. הסוס שבסמל המשמר הלאומי יפנה, החל מעתה, את ראשו שמאלה, במקום ימינה. צ'אווס, שדחה את הביקורות המושמעות נגדו, כאילו השינוי שהוא מקדם הוא גחמה שלטונית, הוסיף גם לדגל הלאומי כוכב שמיני, המסמל את משחרר אמריקה הלטינית האגדי, [[סימון בוליבר]].

צ'אווס, המקורב למנהיג קובה, [[פידל קסטרו]], אמר על השינוי כי בוליבר מהווה השראה למהפכה שהוא מנהיג, אותה הוא מכנה "המהפכה הבוליברדית", ודמותו של בוליבר מרבה להופיע בנאומיו הרבים. בשנה שעברה אמר צ'אווס על הסוס המופיע בסמל המשמר הלאומי, כי הוא אינו שייך לונצואלה. לטענתו, הסוס הוא סמל לאימפריאליזם, ומי שצייר אותו מלכתחילה הוא בכלל דיפלומט בריטי. אך לבסוף החליט לא להשמיט את הסוס מהדגל, אלא לשנות את כיוון הראש שלו.

לאחר ההצבעה אמרה חברת הקונגרס סיליה פלורס כי "כעת הסוס פונה שמאלה, לעבר העתיד, לבן, חופשי ופראי, כפי שהאומה שלנו חופשייה, יותר משהיתה אי פעם". לסמל הלאומי שעל דגל המשמר נוספו גם מצ'טה, חץ וקשת, ופירות ופרחים טרופיים, המסמלים את הפריפרייה בוונצואלה ואת תושביה המקוריים, האינדיאנים.

צ'אווס סיפר כי לפני שנה שאלה אותו ביתו הקטנה, רוזינס, מדוע ראש הסוס פונה ימינה ואחורה על סמל הכוחות הצבאיים של המדינה. כאשר הביא צ'אווס את הצעתו לקונגרס הסביר אותה בטענה כי מישהו מעכב את הסוס, בכך שהוא מסתכל לעבר.

השינוי עליו הוחלט היום מתיישב בלוח הזמנים המתוכנן של הנשיא. ביום ראשון הקרוב יחול יום ההולדת ה-200 לדגל ונצואלה, ובחגיגה יערך מצעד צבאי, בו יוצג סמל המשמר החדש. קבוצות אופוזיציה צפויות לערוך "מצעד דגל אלטרנטיבי", על מנת למחות על השינויים שנעשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully