וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "עיני לא יכול להפיל את ממשלת נתניהו"

פנחס וולף

28.7.2011 / 8:01

בעקבות הצטרפות יו"ר ההסתדרות עופר עיני למחאות בגין יוקר המחיה בישראל, העריך השר להגנת הסביבה גלעד ארדן כי עיני לא יוכל לקצר את כהונת הממשלה. "נתניהו פועל לא פחות מעיני"

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן העריך הבוקר (חמישי) כי הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני למאבק בנושאי הדיור ויוקר המחיה, לא יכולה להביא להפלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים במאהל המחאה העריכו כי הצטרפותו של עיני תחזק את המאבק, אך ארדן אמר בראיון לקול ישראל כי "אני לא שותף להערכה שעיני יכול להביא לסיום כהונת נתניהו. עופר עיני בעל יכולות מרשימות, יש מפגינים שלא בדיוק קובעים מה הם מבקשים שהממשלה תעשה, אבל יש כאלה דוגמת עיני שאמורים לקבוע מטרות ולהיכנס לדיאלוג. אני לא חושב שהוא יכול לקצר את משך כהונתה של הממשלה. ראש הממשלה פועל לא פחות מעיני כדי לעשות דברים שישפרו את איכות החיים במדינה".

עוד על מחאת הדיור
יו"ר ההסתדרות מאיים: נצטרף למחאה בכל האמצעים
במאהל המחאה מברכים: ההסתדרות תחזק את המאבק
מחאת הדיור: חסימות כבישים וצעדות ברחבי הארץ

השר ארדן ביקר אמש במאהל המחאה המרכזי בשדרות רוטשילד בתל אביב. בתום הביקור הבטיח השר להעביר את המסרים מהפעילים במאהל לשרים ולראש הממשלה. על רשמיו מהביקור אמר ארדן כי "לא באתי לשכנע את הפעילים שהממשלה טובה מאוד. באתי לשמוע, באתי להגיד שאני מרגיש שהמצוקה היא אמיתית, גם אם יש גורמים פוליטיים שקופצים. יש פעילות מצד הממשלה ומתפתחים דיאלוגים שונים ואני מאמין שהממשלה המכהנת עושה המון".

"הממשלה פועלת כל הזמן"

ארדן הוסיף כי "ראש הממשלה והממשלה פועלים כל הזמן וכבר יש תוצאות בהרבה מאוד תחומים. התפקיד של ראש הממשלה הוא לא להביא פתרונות קסם, אבל לפי מה שאני רואה נתניהו עוסק בנושא ואני בטוח שניבחן על כך גם בקלפי. הציבור יכול להגיד את דברו והממשלה תיבחן בסופו של דבר על פי פעילותה. אף אחד לא אדיש למחאה ולמצוקות ומה שעופר עיני עושה לא יאיץ את פעילות הממשלה".

בתוך כך, בכירים בליכוד אמרו כי "יש במחאה אפקט דומינו שקשה לעצור אותו ועיני הצטרף לזה. עכשיו כל אחד מנסה לגזור קופון. איפה הוא היה עד היום, הלא המחאה קיימת כבר שבועיים? הוא רצה לראות איך הדברים מתגלגלים, ורק יום אחרי מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה , כשהוא ראה את תגובות המוחים, הוא הצטרף", אמרו הבכירים. לדבריהם, "עיני הוא גורם נגרר: לא עמד לצד העובדים הסוציאליים ולא לצד הרופאים, וגם לא היה בתחילת המאבק על הדיור. לא נראה שהוא עושה את הדברים 'לשם שמים', נראה יותר שהוא עושה זאת כדי לבנות את עצמו. צריך לזכור שהוא לא היה בזירה הציבורית כמעט שנה וכעת הוא כופה עצמו על המאבק".

"בכל מקרה", אמרו הבכירים, "לראש הממשלה לא ניצבת סכנה לערעור הקואליציה בארבעת החודשים הקרובים בשל העובדה שבעוד שבוע הכנסת תצא לפגרה וערעור הקואליציה ייעצר. אחר כך, לך תדע מה יהיה. בינתיים, נתניהו סופר את הדקות עד לפגרה. נותרו לו שלושה ימי מליאה עמוסים, בהם יעביר בין היתר את חוק הוד"לים, עד ליציאה לפגרת הקיץ הארוכה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully